Coca-Cola lanserer plantebasert drikke i Norge
Det har gått et år siden Coca-Cola lanserte sin strategi om å bli en totalleverandør av drikke. Med dette signaliserte selskapet at de ikke lenger bare vil tilby de tradisjonelle brusmerkevarene, men ulike drikker for alle anledninger.
Fokus på smak
Som et ledd i denne strategien lanserer Coca-Cola nå Adez, en plantebasert smoothie. Nyheten kommer i tre varianter – havre, mandel og kokosnøtt. Norge er tidlig ute med introduksjonen av Adez, som i Europa kun finnes i Spania og Storbritannia.
– Med dette tar vi steget over i en helt annen kategori enn hva folk normalt forbinder med Coca-Cola, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
– Vi er ivrige på å introdusere plantebasert drikke også til dem som kanskje ikke har drukket dette tidligere. Da er smak viktig. Det vi er best på er god smak, og arbeidet som er lagt ned i smaken er nok det som skiller Adez fra andre plantebaserte drikker: Havre-varianten smaker av jordbær og banan, mandel-varianten smaker mango og pasjonsfrukt, og kokosnøtt-varianten er smaksatt med bær, fortsetter Huffman.
Mellommåltid på farten
Adez-drikkene har et næringsinnhold som passer mange som er på farten, og trenger påfyll av energi underveis.
– Adez er perfekt som påfyll når man er på farten, derfor vil Adez først og fremst være å finne på kiosker over hele landet. Disse plantebaserte drikkene har et balansert næringsinnhold, uten tilsatt sukker. Kaloriene kommer fra de naturlige ingrediensene, som fruktjuice, havre, mandel og kokos, sier Karen Huffmann.
Hun er spent på mottakelsen.
– Vi er opptatt av å imøtekomme behovene folk har i drikkemarkedet. Vi ser en sterk trend mot en sunnere livsstil, og at flere ønsker denne type produkter som for eksempel er laktosefrie. Vi er derfor både stolte og spente når vi nå beveger oss inn i denne kategorien, avslutter Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom