Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola lanserer Coca-Cola Energy - en energidrikk med et hint av Coca-Cola smaken folk kjenner fra før

Del

(Lørenskog, 29. april) Coca-Cola utvider nå porteføljen med en ny energidrikk, Coca-Cola Energy. Dette er første gang Coca-Cola lanserer en energidrikk under sitt eget merkevarenavn.

Coca-Cola Energy har et hint av den gode Coca-Cola smaken mange liker fra før, og inneholder koffein fra naturlige kilder, guaranaekstrakt og B-vitamin, samtidig som den ikke inneholder taurin. Den vil også komme i en sukkerfri variant, Coca-Cola Energy No Sugar, slik at man som forbruker kan velge et alternativ uten kalorier. Begge variantene vil komme på 250 ml bokser, og være tilgjengelige i butikker og utsalg fra første uken i mai.

– Coca-Cola Energy byr på ingredienser fra naturlige kilder, og forfriskende smak av Coca-Cola. Denne kombinasjonen var utgangspunktet for hvordan vi utviklet oppskriften. Når vi nå tilbyr folk en annerledes energidrikk, som passer spesielt til en tettpakket hverdag, er vi stolte av å gjøre dette som en del av Coca-Cola merkevaren, sier Javier Meza, Global Chief Marketing Officer for Sparkling Business.

Coca-Cola Energy har en tydelig visuell identitet som skiller den ut i mengden, og lanseres gjennom en bred markedskampanje som starter i mai. Siden den nye energidrikken er tenkt for unge voksne i alderen 18 – 35, vil den markedsføres i tråd med The Coca-Cola Company’s retningslinjer for ansvarlig markedsføring. Det medfører blant annet at den ikke samples i nærheten av skoler og aldri promoteres som noe som kan mikses med alkohol, i tråd med UNESDA-retningslinjene

The Coca-Cola Company vil introdusere Coca-Cola Energy til nye markeder verden over i løpet av 2019, med fokus på Europa i starten. Her i landet kommer Coca-Cola Energy i butikker og utsalg i løpet av mai.

En portefølje som stadig utvides

Coca-Cola er en totalleverandør av drikkevarer, og utvider sin portefølje for å tilby forbrukerne stadig flere drikkevarer å velge i. I tillegg til den nye lanseringen av Coca-Cola Energy, er andre nylige eksempler i Norge introduksjonen av den økologiske drikkevarelinjen Honest, plantebaserte AdeZ, SmartWater og nye Coca-Cola Uten Sukker med ferskensmak.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonssjef
keane@coca-cola.com
mob: +46 72 1470240

Nøkkelord

Bilder

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har i overkant av 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom