Coca-Cola inn i julebrusmarkedet
Coca-Cola har flere tusen merkevarer som selges over hele verden, og mange av disse er internasjonale. Det hører til sjeldenhetene at selskapet skreddersyr og utvikler produkter kun med tanke på norske forbrukere. Men det er det som nå skjer, når drikkevaregiganten kaster seg inn i det norske julebrusmarkedet med «Julestemning».
– Coca-Cola er for mange den originale julebrusen, men vi ønsker å tilby forbrukerne flere valgmuligheter. Julebrus har blitt en viktig førjulstradisjon for nordmenn, og nå syntes vi det var på høy tid å lage vår egen variant av den norske drikken. Coca-Cola i Norge har faktisk aldri kommet med så mange nye produkter og smaker som vi gjør i år, sier Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
Brun eller rød?
Det er mange sterke meninger om julebrusen her til lands, og diskusjonene går mellom byer og landsdeler om ting som farge og smak. Skal den være rød eller brun? Skal den smake bringebær eller fruktchampagne? Det er dette julebruslandskapet Coca-Cola har tatt utgangspunkt i når de lanserer sin egen variant – «Julestemning». Hverken smaken eller fargen til den nye julebrusen til Coca-Cola er nemlig tilfeldig.
– Da vi skulle lage en norsk julebrus startet vi med å smake oss gjennom de mest populære julebrustypene her til lands. Deretter utviklet vi vår helt egen variant av den brune julebrusen. Den har en særegen vaniljesmak som gjør at den skiller seg ut blant alle de andre alternativene, forteller Huffman.
Hun kan også avsløre at den nye julebrusen kom veldig godt ut i smakstestene Coca-Cola gjennomførte da nyheten ble utviklet.
Julebrusen «Julestemning» kommer til utvalgte butikker i ukene framover, og vil i første omgang være tilgjengelig på 1,25 liters flasker – perfekt til å deles.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom