Coca-Cola går helnorsk med kosekampanje
Det nye året er knapt i gang før Coca-Cola ruller ut en norskutviklet kampanje, der selskapet møter tørste nordmenn på en ny måte. Ute i butikkene erstattes den ikoniske logoen på flaskeetikettene med oppfordringen «Kos deg». Og på TV-, PC- og mobilskjermer ruller en film med det samme budskapet; å dele de gylne hverdagsøyeblikkene med venner og familie.
– Dette er første gang vi lanserer en bred markedskampanje som er 100 % norsk; den er både utviklet og produsert her i Norge. Med denne kampanjen vil vi hylle den urnorske kosen. Vi nordmenn er verdensmestere i å kose oss, og kampanjen minner om at Coca-Cola er en perfekt følgesvenn til hverdagskosen – uansett om den er uten sukker, eller med, sier Johanna Kosanovic, markedssjef i Coca-Cola Norge.
– Kanskje er det nettopp nordmenns evne til å kose seg i hverdagen som gjør at vi stadig måles til å være blant verdens lykkeligste land, fortsetter Kosanovic.
FAMILYEH
Coca-Cola har valgt Unge Ferrari til å stå for musikken når den nye filmen nå rulles i gang på norske skjermer.
– Jeg fikk faktisk frysninger første gang jeg så reklamen. Det er morsomt at de velger en norsk låt med norsk tekst til å sette lyd til en stor kampanje som dette. At «FAMILYEH» er lydspor til en film som vises et utall ganger på norske skjermer de neste ukene, kan føre til at musikken min når frem til enda flere; kanskje også folk som normalt hører på helt andre sjangre og artister, sier Unge Ferrari selv.
– Med en kampanje som er utviklet og produsert i Norge, er det naturlig å velge en norsk artist til å stå for lydsporet. Unge Ferrari er en spennende artist som synger på norsk. I tillegg er teksten i «FAMILYEH» en perfekt match med det vi ønsker å kommunisere, kommenterer Johanna Kosanovic.
Dele øyeblikkene
I en travel og moderne hverdag, snakkes det ofte om å ta tid til seg selv. Coca-Cola er ikke helt enig.
– Verdien i det å være sammen med andre, å dele de gylne hverdagsøyeblikkene, er en viktig del av vår merkevares DNA. Gjennom «Kos deg»-kampanjen, og filmen som følger på norske skjermer, setter vi fokus på nettopp dette. Når vi bruker flaskene våre til å oppfordre til å kose seg, er det samtidig en oppfordring til å ta seg tid til venner og familie – også i hverdagen, avslutter Johanna Kosanovic i Coca-Cola Norge.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonssjef
keane@coca-cola.com
mob: +46 72 1470240
Presserom med bilder og relaterte dokumenter: https://kommunikasjon.ntb.no/presserom/coca-cola
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom