Coca-Cola er tilbake på norske skjermer
Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.
I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.
Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.
– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.
– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola AS
keane@coca-cola.com
mob: +46 72 1470240
Mette Vinther Talberg, kommunikasjonssjef, Coca-Cola European Partners Norge AS
mtalberg@ccep.com
mob: 99 69 69 82
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Filmen med George the Poet
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom