Coca-Cola Enterprises på førsteplass i studentenes bransjekåring
Mer enn 15 000 studenter har stemt frem Norges mest attraktive arbeidsgivere 2016, og Coca-Cola Enterprises ble bransjebest. Blant mange norske og internasjonale selskaper er Coca-Cola Enterprises Norge den bedriften som flest studenter vil jobbe for innenfor kategorien Fast Moving Consumer Goods (FMCG).
Administrerende direktør i Coca-Cola Enterprises Norge, Stein Rømmerud, er svært fornøyd med resultatet.
– Det er noe helt spesielt å jobbe for verdens sterkeste merkevare. Vi har en historie som er basert på at vi alltid ønsker å være best, og derfor vil vi også tiltrekke oss de beste talentene. At norske studenter ser på oss som det beste selskapet innenfor Fast Moving Consumer Goods er utrolig inspirerende, sier Rømmerud
Klatrer på økonomilisten etter hard jobbing
Coca-Cola Enterprises vant også en pris for årets klatrer på den totale økonomilista, hvor selskapet er på 7.plass, etter å ha gått opp hele åtte plasseringer siden 2015.
– Vi er utrolig stolte over at studentene gir oss denne anerkjennelsen. At vi klatrer såpass mange plasser er et resultat av hard jobbing, hvor vi har investert mye tid og energi både i digitale kanaler, i tillegg til mere samarbeid og synlighet på studiestedene. Og så handler det nok også om at vi har nådd gjennom med et budskap om at vi er et selskap som preges av passion, profesjonalitet og mangfold, avslutter Ellen Skaarnes, HR-Direktør i Coca-Cola Enterprises Norge.
Om undersøkelsen
Hvert år gjennomfører Universum en landsomfattende kandidatundersøkelse ved 29 ulike universiteter og høgskoler i Norge. I år er det rekordmange som har svart, og hele 15 643 studenter fra 133 ulike studieretninger har gitt sin vurdering av Norges mest attraktive arbeidsgiver: http://universumglobal.com/rankings/norway/student/2016/business-commerce/Overskrift
Bildet:
Prisen ble tatt i mot av Marie Næss og Kate Aunaas Ingram, som har hatt ansvaret for arbeidet mot studentene
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom