Coca-Cola® endrer farge – Nå blir den sukkerfrie varianten rød
Nå går Coca-Cola zero sugar fra å være sort til å få den samme rødfargen og det samme designet som originalen. Kun en tynn, sort stripe på etiketten, og en sort kork på flasken vil vise at det er Coca-Cola uten sukker. Selve innholdet forblir det samme. I tillegg vil den sukkerfrie varianten enkelt og greit hete «Coca-Cola uten sukker».
– Slik gjør vi det enda tydeligere at man får god Coca-Cola smak, både med og uten sukker. På samme måte som man velger vann med eller uten bobler på restaurant, velger man nå Coca-Cola med eller uten sukker, forteller Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Det sukkerfrie alternativet styrkes
Undersøkelser viser at merkevaren Coca-Cola oppfattes som ikonisk og autentisk. Det er denne merkevarestyrken selskapet nå bruker for å gjøre sitt mestselgende og raskt voksende sukkerfrie alternativ i Norge til et førstevalg for enda flere. Når den sukkerfrie varianten også blir rød er det ingen tvil om at dette er en og samme merkevare.
– Den røde Coca-Cola fargen er blant våre aller viktigste kjennetegn, og denne endringen vil bidra til å styrke synligheten for Coca-Cola som merkevare. Slik sidestiller vi den sukkerfrie varianten med den 132 år gamle originalen overfor forbrukerne. Fremtiden er kanskje sukkerfri, og den er Coca-Cola rød, fortsetter Karen Huffman.
Blant de første i verden
Coca-Cola internasjonalt har valgt Norge til å være et av de første landene i verden med den nye endringen. Huffman forklarer dette med internasjonal interesse for nordmenns sukkerfrie konsum.
– Nordmenn er blant de i verden som i størst grad velger sukkerfritt, da blir det også interessant for et globalt selskap som vårt å se hvordan denne endringen mottas, avslutter Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom