CLMD teamer opp med Madcon!

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything".

Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon.

Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren.

Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM.

Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og CLMD har høstet inn flere platinumsalg i Norge, mens han har bygget katalog bestående av både originale produksjoner, reworks, og remixer for blant annet Bruno Mars, Estelle, Nervo og Arty.

Best kjent for deres enorme hit "Beggin", som oppnådde Gull-status i USA, har de norske Spellemann-vinnerne Madcon nytt godt av påfølgende suksess med "Don’t Worry" som har samlet over 180 millioner Spotify streams til nå. De har tidligere samarbeidet med artister som Snoop Dogg, Kelly Rowland, Ne-Yo og Ludacris, og deres album «So Dark the Con» ble Gull-sertifisert etter bare 3 timer, og gikk platina på bare 3 dager i Norge.

Kombinasjonen av CLMD’s forfriskende signatur sound og vokalskillsene til Madcon, utgjør “Anything”, som er satt til å slippes fredag 15. mars.

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v