CLMD slipper debutalbumet "Phases"!

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.

Hør "Phases" her!

Etter at Carl Louis forlot prosjektet i 2014 har Martin Danielle brukt mye tid og krefter på å finne sin egen «stemme» og identitet innenfor CLMDs univers, en prosess som har krevd mye av Martin både som person og produsent/artist:

«Jeg trengte å finne de rette byggeklossene. CLMD er det viktigste elementet i livet mitt, og jeg ville derfor gi det den plass og tid som det fortjener og som var nødvendig for å kunne fremvise kjernen av hva CLMD er for meg. Jeg vil at alle som hører på albumet skal forstå nøyaktig hva CLMD er og representerer.»

Albumet har tatt litt over to år å ferdigstille, og det endelige resultatet bærer preg av et gjennomtenkt, spennende og dyktig musikalsk håndverk.

"Phases" er tilgjengelig på alle plattformer 1. desember.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.

Bob Dylan - More Blood, More Tracks - The Bootleg Series Vol. 14 to be released by Columbia Records/Legacy Recordings Friday, November 220.9.2018 16:05Pressemelding

Eagerly anticipated new chapter in acclaimed Dylan Bootleg Series unveils previously unreleased studio performances from 1974's mythic "Blood On The Tracks" sessions. Single Disc / 2LP edition showcases revelatory alternate NYC versions of all 10 songs from the original album + unreleased take of "Up to Me". 6CD Limited Edition Deluxe Set presents the complete New York City recording sessions + the five existing Minneapolis/Sound 80 recordings in chronological order.