CLMD kommer med trøbbel

Det er ikke så mange artister som kan påberope seg en suksessfull karriere som også er svært konsis. Det er historien bak CLMD; årevis med hardt arbeid og stor suksess i inn- og utland. Nå er han klar for å slippe sin nye singel «Trouble» hos Universal Music.

Eventyret til CLMD startet helt tilbake i 2010. Det har vært en spennende reise, og nå er det Martin Danielle som alene styrer showet. Singelen «Dust» feat. Astrid S fra 2016 og albumdebuten «Phases» fra 2018, har vært hans største releaser til nå, og beviser at CLMD er ustoppelig.

Fredag 2. november slipper han «Trouble».

HØR CLDM - "TROUBLE" HER

«Trouble er egentlig en låt om prosessene man går igjennom etter et brudd. Hvordan man blir dratt tilbake mot det man prøvde å slippe unna, eller det man ikke har godt av. Det kan være utrolig deilig å bare skylde på følelser man ikke kan styre, og følge dumme impulser som ikke er bra for deg. Det er en rockbottom låt forkledd som en feelgood låt, og noe de aller fleste kan kjenne seg igjen i» - Martin Danielle aka. CLMD

CLMD sin suksess startet for alvor i 2013 med hits som «Black Eyes and Blue», som var åpningslåten for «Ultra Festival´s Aftermovie» og «The Stockholm Syndrome» som gikk 6 x platina i Norge og ble spilt på radio over hele verden.

Etter å ha vunnet hjertet til lytterne, ble kan kalt «Norway´s Finest» av selveste Pete Tong.

Allikevel er det «Dust» som har vært CLMD sin viktigste release til nå. Med sin sans for vokalister med ekstraordinært talent, var samarbeidet med pop-prinsessen Astrid S midt i blinken. Med sin unike synergi mellom organiske og elektroniske elementer, gikk «Dust» til topps på nasjonal radio og Spotify Norge sin Viral-liste, samt solgte til dobbelt platina i løpet av få måneder.

Låter som «Never Wanna Lose You», «Slow Me Down» og debutalbumet «Phases» har også satt store spor og bevist at CLMD har kommet for å bli på den internasjonale musikkhimmelen.

I 2017 ble CLMD mentor i den norske versjonen av The Voice – som første mentor noen sinne (i noe land) som ikke er vokalist selv. Han returnerer til programmet våren 2019.

Nyhetsbrev fra Universal Music18.1.2019 13:09Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP Maggie Rogers ute med debutalbum James Blake tilbake med nytt album Superstjernen Ariana Grande tar ingen pauser, og er nå ute med sin splitter nye låt "7 rings". Dean Lewis står bak smashen "Be Alright" som har nesten 14 millioner streams i Norge. Nå er han ute med sin nye låt, "7 minutes". Norgesaktuelle Troye Sivan har sluppet en video til singelen "Lucky Strike". Se den nydelige videoen her. Konserter i januar: 24.januar Ella Mai på Rockefeller 25.januar MHD på Sentrum Scene 29.januar Years & Years på Sentrum Scene 30.januar Aminé på Parkteatret 30.januar Lil Mosey på Sentrum Scene

Maggie Rogers ute med debutalbum18.1.2019 11:33Pressemelding

Maggie Rogers er i dag klar med debutalbumet Heard It In A Past Life. Albumet inneholder låter som “Alaska”, som har over 100 millioner globale streams, “Fallingwater”, “Give A Little” og "Light On". Hun slapp sin debutEP, Now That The Light Is Fading (2017), da hun var ferdig ved NYUs Tisch School of the Arts og ble raskt en favoritt hos de store musikkmagasinene og bloggerne og havnet på de fleste Sound Of 2017-listene. Nylig ble hun, som første artist, utnevnt til YouTube Artist On The Rise for 2019. I 2017 spilte hun under Bylarm og i fjor sommer varmet hun opp for Haim. 7. mars gjør hun sin egen konsert på Rockefeller i Oslo.

Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP18.1.2019 09:49Pressemelding

Som debutant opplevde 20 år gamle Lil Halima fra Bardu at hele verdens øyne ble rettet mot henne. Hennes første EP ‘love songs for bad lovers’ satt sine spor, og banet vei for spennende nye samarbeid. Nå slipper hun ‘Hold Me’, som er første singel fra EP´en ‘for the dark days’. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EP´en “love songs for bad lovers” i oktober. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda UK og Paradigm Agency. Selv om det skjer mye på kort tid, har Lil Halima ingen hast. Grunnlaget er lagt, og det er nå reisen starter for multitalentet. HØR LIL HALIMA - "HOLD ME" HER Om den nye sangen

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.