CLMD kommer med trøbbel

Det er ikke så mange artister som kan påberope seg en suksessfull karriere som også er svært konsis. Det er historien bak CLMD; årevis med hardt arbeid og stor suksess i inn- og utland. Nå er han klar for å slippe sin nye singel «Trouble» hos Universal Music.

Eventyret til CLMD startet helt tilbake i 2010. Det har vært en spennende reise, og nå er det Martin Danielle som alene styrer showet. Singelen «Dust» feat. Astrid S fra 2016 og albumdebuten «Phases» fra 2018, har vært hans største releaser til nå, og beviser at CLMD er ustoppelig.

Fredag 2. november slipper han «Trouble».

HØR CLDM - "TROUBLE" HER

«Trouble er egentlig en låt om prosessene man går igjennom etter et brudd. Hvordan man blir dratt tilbake mot det man prøvde å slippe unna, eller det man ikke har godt av. Det kan være utrolig deilig å bare skylde på følelser man ikke kan styre, og følge dumme impulser som ikke er bra for deg. Det er en rockbottom låt forkledd som en feelgood låt, og noe de aller fleste kan kjenne seg igjen i» - Martin Danielle aka. CLMD

CLMD sin suksess startet for alvor i 2013 med hits som «Black Eyes and Blue», som var åpningslåten for «Ultra Festival´s Aftermovie» og «The Stockholm Syndrome» som gikk 6 x platina i Norge og ble spilt på radio over hele verden.

Etter å ha vunnet hjertet til lytterne, ble kan kalt «Norway´s Finest» av selveste Pete Tong.

Allikevel er det «Dust» som har vært CLMD sin viktigste release til nå. Med sin sans for vokalister med ekstraordinært talent, var samarbeidet med pop-prinsessen Astrid S midt i blinken. Med sin unike synergi mellom organiske og elektroniske elementer, gikk «Dust» til topps på nasjonal radio og Spotify Norge sin Viral-liste, samt solgte til dobbelt platina i løpet av få måneder.

Låter som «Never Wanna Lose You», «Slow Me Down» og debutalbumet «Phases» har også satt store spor og bevist at CLMD har kommet for å bli på den internasjonale musikkhimmelen.

I 2017 ble CLMD mentor i den norske versjonen av The Voice – som første mentor noen sinne (i noe land) som ikke er vokalist selv. Han returnerer til programmet våren 2019.

Nyhetsbrev fra Universal Music22.3.2019 15:17:17 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-ute-med-ny-singel-kurt-cobain?publisherId=6987388&releaseId=17862356 Veronica Maggio ute med sin nye singel! Carlisle slipper sin debutsingel eMMa er HAPPY for å slippe en ny låt! Legenden Carlos Santana slipper i dag "Los Invisibles"! Med seg på låten har han spanske Buika på vokal, og Rick Rubin som produsent. Santana er en av de mest innflytelsesrike artistene fra Latin America noensinne, mens Rubin er kjent som grunnlegger av Def Jam, produsent for Johnny Cash’ comeback (American) og utallige andre artister/band på sin American-label. Den produktive Maryland-rapperen Logic slipper i dag låten “Confessions Of a Dangerous Mind”. Logic skal også slippe debutromanen Supermarket neste uke. Rapperen fikk sitt store internasjonale gjennombrudd “1-800-273-8255" i 2017, som har blitt streamet over én milliard ganger på verdensbasis. Dean Lewis slipper i dag sitt nye album A Place We

Carlisle ute med debutsingel!22.3.2019 12:00:28 CETPressemelding

Mens de fleste barn på hans alder var opptatt med sport, spill og andre aktiviteter, tilbrakte Carlisle hans yngre år på å lytte til musikk, da spesielt de store legendene. For det meste var han oppslukt i musikkens verden innenfor soul, funk, pop og R&B, sjangre som nå er til stor inspirasjon for han mens han lager egen musikk. «For meg er det viktig at musikk skal handle om følelser», sier Carlisle om hans planer for sine egne kommende låter. Sang og musikk har vært Carlisles hobby over lang tid, men han har aldri turt å ta sjansen på å gjøre det om til noe mer enn bare en hobby. Heldigvis for musikk-elskere der ute gjorde han nettopp det, gjennom norske Idol i 2018 hvor han kom på tredje plass. Nå jobber han med å finne sitt eget sound, skrive flere sanger som betyr noe for ham og skape et navn for seg selv i bransjen. - High Note handler om å være nyforelsket og de følelsene man har tidlig i forelskelsen. Når man ikke helt vet hvor man har hverandre og ting føles litt usikkert og u