Clearhaus gir norske nettbutikker Apple Pay

Apples mobilbetalingstjeneste, Apple Pay, har nettopp blitt lansert i Norge. Banker som Santander og Nordea er de første som introduserer tjenesten til norske forbrukere. Samtidig sørger den danske innløsningsvirksomheten Clearhaus for å gjøre den innovative, nye betalingsmetoden tilgjengelig i norske nettbutikker.

Mobillommebok-teknologi som Apple Pay endrer hvordan folk kjøper og selger varer i butikker, i apper og på nettet. Apple Pay drives av Visa- og Mastercards tokeniseringsteknologi. Tjenesten gjør det mulig for iPhone-, Apple Watch-, iPad- og Mac-brukere å betale for varer på en enkel og sikker måte.

Ved bruk av Apple Pay på nettet, trenger ikke forbrukere lenger å taste inn 16 kreditt- eller debetkortsiffer, utløpsdatoer og sikkerhetskoder. Etter å ha gjennomført et enkelt engangsoppsett med et kreditt- eller debetkort, kan brukere enkelt foreta kjøp i fysiske butikker eller i nettbutikker. Dette gjøres ved å plassere fingeren på touch id-platen eller ved å bruke ansiktsgjenkjenning på iOS- og MacOS-enheter. Takket være denne biometriske identifikasjonsprosessen er betaling med Apple Pay raskere enn alt annet på dagens marked. Prosessen sørger dessuten for å beskytte kortinformasjon fra svindlere.

Kunder over hele verden varmes stadig opp til tanken om Apple Pay. Ifølge CEO hos Apple, Tim Cook, har antall aktive brukere av Apple Pay doblet seg ved slutten av andre kvartal. Samtidig har antall transaksjoner tredoblet seg.

Apple-produkter har alltid vært populære i Norge. I motsetning til de fleste europeere, har nordmenn en tendens til å foretrekke iOS- ovenfor Android-mobiler. Dette indikerer at Apple Pay kommer til å få en god velkomst i Norge. Suksessen avhenger imidlertid av hvor bra banker og betalingsløsninger støtter teknologien.

Den danske innløsningsvirksomheten Clearhaus har nylig introdusert betaling med Apple Pay i mer enn 5000 nettbutikker i Danmark, Sverige og Storbritannia. “Fremveksten av mobilvennlig betalingsteknologi som Apple Pay er et vitnesbyrd om at forbrukernes behov er i endring. Nå som naboene våre i nord har denne teknologien, ser vi frem til at norske nettbutikker raskt tar i bruk vår Apple Pay-løsning” sier Claus M. Christensen, CEO hos Clearhaus.

Clearhaus er en betalingsinstitusjon og innløser som gjør det enkelt for forhandlere å godta betalinger via Visa og Mastercard. Ved å bruke Clearhaus, kan forhandlere være i gang i løpet av 1-3 dager. Clearhaus betjener 7500 forhandlere i 33 land i hele Europa med enkle, sikre betalinger til konkurransedyktige priser.

Clearhaus
Neha Mirchandani
nemi@clearhaus.com

DTCP Closes USD 350 Million Venture and Growth Fund Including Capital From Institutional and Corporate Investors25.6.2019 09:10:00 CESTPressemelding