Clear Channel Norway AS

Clear Channel gjør store organisasjonsendringer i Norge: – Vi ruster oss for en digital fremtid

6.2.2017 10:15 | Clear Channel Norway AS

Bransjen for utendørsreklame digitaliseres i en rasende fart. For å møte utviklingen gjør Clear Channel store endringer i sin norske virksomhet. Fra og med 1. februar er Clear Channel Norge innlemmet i en skandinavisk organisasjon sammen med Sverige og Danmark.

Isak Åsbrink er ny Country Manager for Clear Channel i Norge. Foto: Hanne Pernille Andersen

– Den viktigste årsaken til at vi gjør dette er at vi skal yte kundene våre enda bedre produkter og service. Samtidig skal omorganiseringen bidra til at vi lykkes med vår digitale ekspansjon, slik at vi blir et digitalt «powerhouse». Det må vi være for å ta selskapet inn i fremtiden, sier Isak Åsbrink, ny Country Manager for Clear Channel i Norge.

Den norske virksomheten har hittil hatt stor suksess med å digitalisere sine produkter, og organisasjonsendringene skal bidra til økt satsing på dette.

Satser på selgerne

Norge, Sverige og Danmark vil fra nå av ha den samme ledergruppen, med kontor i Stockholm. Åsbrink, som nå blir øverste leder i Norge, har tidligere vært med på tilsvarende organisasjonsendringer i Sverige som den norske virksomheten nå står overfor.

– Våre fremste kundekontakter – selgerne – sitter fortsatt i Oslo, og der kommer vi til å satse for å bli enda bedre. Gjennom tydelige prosesser på tvers av landegrenser og avdelinger skal vi øke vår fleksibilitet og kvaliteten på leveransene til kundene. Nye prosesser, som er tilpasset en digital virksomhet, skal også på plass, sier Åsbrink, og legger til:

– Nå vil vi også kunne håndtere kunder som ønsker å nå et skandinavisk publikum i én og samme periode på en mer effektiv måte.

– Bygger en sterkere organisasjon

Clear Channel Norge satt i 2016 igjen med et godt økonomisk resultat. En rekke store langtidskontrakter, blant annet med Avinor, Sporveien, Oslo Bysykkel og Thon, er også sikret.

Mats Lundquist, som i flere år har vært administrerende direktør i Norge, gir seg. Han går over i en ny internasjonal rolle i reklamekonsernet.

– Det har skjedd mye bra i Norge de siste årene som har bidratt til en positiv utvikling. Det er jeg utrolig stolt av. Det er nettopp når det går bra at vi må satse for å løfte selskapet til neste nivå. Vi ruster oss for en digital fremtid – og det gjør vi ved å bygge en sterkere organisasjon, sier Lundquist.

De ansatte i Clear Channel Norge ble informert om de endelige organisasjonsendringene på et allmøte i forrige uke.

Den siste tiden har det pågått samtaler mellom ledelsen i Clear Channel og representanter for de ansatte om konsekvensene omorganiseringen har for de ansatte i Norge. Disse samtalene er foreløpig ikke avsluttet og det er dermed ikke avgjort hvor mange tjenester som berøres av omorganiseringen.

For mer informasjon og ytterligere kommentarer, vennligst kontakt:

Sofie Brange, presse og kommunikasjonsansvarlig i Clear Channel, tlf: +46 702 852 959 eller e-post sofie.brange@clearchannel.se.

Bilder

Last ned bilde
Isak Åsbrink, ny Country Manager for Clear Channel i Norge, har flere års erfaring fra samme virksomhet i Sverige. Foto: Hanne Pernille Andersen
Last ned bilde

Om Clear Channel Norway AS

Clear Channel Norway AS

22 02 34 00http://clearchannel.no

Om Clear Channel

Clear Channel Norway AS er Norges største aktør innen utendørsreklame. Clear Channel er en riksdekkende kanal med over 46 000 reklameflater fordelt i hele Norge. Selskapet har reklamerettigheter i alle Norges fem største byer, på landets største kjøpesentre, bymøbel-avtaler med 25 norske byer, all trafikkreklame i kollektivtrafikken i Oslo og Akershus, samt reklamerettighetene på syv av de største flyplassene i Norge.

Følg saker fra Clear Channel Norway AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Clear Channel Norway AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.