Cisco Norge

Cisco og Telenor utvider samarbeid – skal utforske skyteknologi, sikkerhet og åpne virtuelle radioaksessnett for 5G

(Mobile World Congress, Barcelona, 27. februar 2019) Cisco og Telenor-sjefene Chuck Robbins og Sigve Brekke møttes i dag for å signere felles avtale om å ytterligere styrke selskapenes strategiske samarbeid.
Sigve Brekke, konsernsjef for Telenor, og Chuck Robbins, styreleder og administrerende direktør for Cisco, undertegnet i dag en felles avtale om å ytterligere styrke selskapenes strategiske samarbeid.

Sammen skal Cisco og Telenor utvide sin felles innovasjon på områder som cybersecurity, skyteknologi og løsninger for digitale arbeidsmiljø. De skal også utforske løsninger for åpne virtuelle radioaksessnett (Open vRAN) for 5G.

– Cisco er fokusert på å innovere for å hjelpe våre kunder utvikle sine nettverk til å bli mer fleksible og programmerbare nå som 5G er på vei, og milliarder av oppkoblinger vil bli muliggjort. Telenor deler vår visjon for den digitale fremtiden, og vi ser frem til å fortsette å levere på vår felles satsning til fordel for våre kunder, sier Chuck Robbins, styreleder og administrerende direktør for Cisco.

– Vi står midt oppe i en modernisering av Telenor, og forbereder både oss selv og våre kunder for kontinuerlig digitalisering i tiden fremover. Som del av dette er vi glade for å styrke samarbeidet med en viktig teknologipartner som Cisco. Vi vil blant annet se på løsninger innen cybersikkerhet, skyteknologi og åpne virtuelle radioaksessnett for 5G. Vi jobber allerede tett sammen på en rekke innovative prosjekter og ser frem til et enda tettere samarbeid innen noen av områdene som betyr mest for våre kunder; rask, pålitelig, effektiv og sikker konnektivitet, sier Sigve Brekke, konsernsjef for Telenor.

Samarbeidet skal styres av en komité ledet av Ruza Sabanovic, konserndirektør for Teknologi i Telenor og Jonathan Davidson, SVP, General Manager, Service Provider Business for Cisco, som skal sikre at selskapene sammen leverer resultater på felles mål i prosjektet.

I tidlig 2018 inngikk Cisco og Telenor et strategisk samarbeid om digital transformasjon, og har siden jobbet sammen om å gi Telenors kunder enda bedre digitale brukeropplevelser gjennom forbedret dataanalyse, Tingenes Internett (IoT), smarte byer og sikkerhetsløsninger.

Bilder

Om Cisco Norge

Cisco Norge
Philip Pedersens vei 1

Om Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) er en av verdens største teknologivirksomheter. Siden 1984 har våre ansatte, produkter og partnere sørget for at samfunnet trygt kan logge på og gripe morgendagens digitale muligheter i dag. Oppdag mer på newsroom.cisco.com og følg oss på Twitter @Cisco.

Om Telenor:
Telenor er et av verdens ledende mobilselskaper med virksomhet i Skandinavia og Asia, med 174 millioner mobilabonnenter og årlige driftsinntekter på NOK 110 milliarder (2018). Vi er størst eller nest størst aktør i de fleste av våre markeder. Vi er opptatt av ansvarlig forretningsdrift og drevet av en ambisjon om å utvikle de samfunnene vi er tilstede i. Å knytte verden tettere sammen har vært kjernen i vår virksomhet i mer enn 160 år, og vi arbeider hver dag for å koble våre kunder til det som betyr mest for dem. www.telenor.com

Følg pressemeldinger fra Cisco Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Cisco Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Cisco Norge