Circle K-stasjoner over hele landet konkurrerer om å samle inn mest til Rosa Sløyfe

Over seks år har Circle K-stasjonene i Norge samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. I oktober går aksjonen av stabelen for sjuende gang.

Denne gjengen ved Circle K Lura er klare til å bidra igjen i årets Rosa Sløyfe-aksjon. Foto: Privat

I fjor var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn mest penger til Rosa Sløyfe-aksjonen. Året før var det Circle K Breivika i Tromsø som kom på topp. Kampen om å komme på innsamlingstoppen er tøff – selv om norgessjef Christoffer Sundby understreker at det er en vennskapelig konkurranse.

– Samtidig som vi gjør det enkelt for kundene våre å støtte en god sak, utløser den årlige aksjonen en herlig konkurranse mellom stasjonene våre over hele landet. Det er ekstra stor stas å være de som samler inn mest til Rosa Sløyfe. Med en slik konkurranseinnstilling kommer det inn enda mer penger til en god sak, sier han.

Rosa lys og BH-er
Sundby forteller at Rosa Sløyfe-aksjonen også gir stasjonsmedarbeiderne mulighet til å la kreativiteten blomstre. Tidligere år har stasjonene vært dekorert med alt fra rosa belysning og ballonger til BH-er og rosalakkerte sykler.

For sjuende året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon, Rosa Sløyfe. De seks foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 18 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

Kundene kan støtte årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp og rosa spylervæske. Nytt av året er at stasjonene også skal selge rosa flasker med drikkevann.

Circle K Strandtorget samlet inn hele 96 300 kroner i 2017, og ble dermed fjorårets største bidragsyter til Rosa Sløyfe blant samtlige Circle K-stasjoner i Norge.

– Dette var målet vårt fra begynnelsen, og det er de ansatte som skal ha all ære for at vi fikk det til. De har stått på gjennom hele oktober, sa en kry stasjonsdriver Tomas Moen etter avsluttet kampanje i fjor.

På innsamlingstoppen

2017: