Circle K-stasjoner over hele landet konkurrerer om å samle inn mest til Rosa Sløyfe

Over seks år har Circle K-stasjonene i Norge samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. I oktober går aksjonen av stabelen for sjuende gang.
Denne gjengen ved Circle K Lura er klare til å bidra igjen i årets Rosa Sløyfe-aksjon. Foto: Privat

I fjor var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn mest penger til Rosa Sløyfe-aksjonen. Året før var det Circle K Breivika i Tromsø som kom på topp. Kampen om å komme på innsamlingstoppen er tøff – selv om norgessjef Christoffer Sundby understreker at det er en vennskapelig konkurranse.

– Samtidig som vi gjør det enkelt for kundene våre å støtte en god sak, utløser den årlige aksjonen en herlig konkurranse mellom stasjonene våre over hele landet. Det er ekstra stor stas å være de som samler inn mest til Rosa Sløyfe. Med en slik konkurranseinnstilling kommer det inn enda mer penger til en god sak, sier han.

Rosa lys og BH-er
Sundby forteller at Rosa Sløyfe-aksjonen også gir stasjonsmedarbeiderne mulighet til å la kreativiteten blomstre. Tidligere år har stasjonene vært dekorert med alt fra rosa belysning og ballonger til BH-er og rosalakkerte sykler.

For sjuende året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon, Rosa Sløyfe. De seks foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 18 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

Kundene kan støtte årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp og rosa spylervæske. Nytt av året er at stasjonene også skal selge rosa flasker med drikkevann.

Circle K Strandtorget samlet inn hele 96 300 kroner i 2017, og ble dermed fjorårets største bidragsyter til Rosa Sløyfe blant samtlige Circle K-stasjoner i Norge.

– Dette var målet vårt fra begynnelsen, og det er de ansatte som skal ha all ære for at vi fikk det til. De har stått på gjennom hele oktober, sa en kry stasjonsdriver Tomas Moen etter avsluttet kampanje i fjor.

På innsamlingstoppen

9. Circle K Viken: 33 650 kr
  10. Circle K Rosten: 33 050 kr

22962000https://www.circlek.no/

Vi kaller oss energistasjon, helt enkelt – fordi vi tilbyr energi til bilen og deg som er på farten.

Om Circle K Norge AS

• Circle K Norge driver 456 energistasjoner i Norge, 259 av dem er bemannede stasjoner som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat.

• Vi bygger ut vårt nettverk av hurtigladere, over 100 stasjoner har til sammen 800 hurtigladere for elbiler.

• Vi er også drivstoffgrossist og har en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.

• Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.

• Circle K har en hundreårig historie i Norge, som Norsk Brændselsolje A/S med merkenavnene MIL og BP, Norsk Olje as (Norol), Statoil Norge AS og Statoil Fuel & Retail AS (Statoil) og nå Circle K Norge AS (Circle K).

Om Couche-Tard

• Circle K er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard»), en ledende, global aktør innen eMobility, drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
  • Couche-Tard opererer i 24 land med nesten 14 100 butikker, hvorav omtrent 10 700 tilbyr drivstoff til veitransport. Omtrent 122 000 mennesker er ansatt i hele nettverket.

Følg pressemeldinger fra Circle K Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Circle K Norge