Cinemax plukker opp Robert Kirkmans «Outcast». Serien kommer på FOX

HBO-eide Cinemax bekrefter å ha plukket opp den 10-episoder lange dramaserien Outcast, fra The Walking Dead-skaperen Robert Kirkman. Outcast blir produsert for Cinemax av Fox International Channels, som har visningsrettighetene utenfor USA.
Robert Kirkman er mannen bak The Walking Dead og Outcast.

- Vi er henrykt over å jobbe sammen med Robert Kirkman; et visjonært talent som har evnen til å skape noe unikt i dagens tidsånd, sier Michael Lombardo, president i HBO Programming.

I likhet med The Walking Dead baserer Outcast seg på en tegneserie ved samme navn – skapt av Robert Kirkman og Paul Azaceta.

Historien følger Kyle Barnes – en ung mann som har vært besatt av demoner hele sitt liv. Ved hjelp av Anderson, en predikant som er jaget av sine egne personlige demoner, prøver Kyle å finne svar for å kunne leve et normalt liv. Det Kyle oppdager kan endre både hans egen skjebne, og verdens, for alltid.

Patric Fugit (Gone Girl, Almost Famous) spiller hovedrollen som Barnes - en besatt mann som isolerer seg fra de han elsker mest, i frykt for å forårsake større skade. Philip Glenister (Life on Mars, Mad Dogs) har rollen som pastor Anderson - en alkoholisert prest fra West Virginia, som tror han er Guds soldat i en hellig krig mot de onde kreftene på jorden. Gabriel Bateman (Stalker, Annabelle) spiller Joshua Austin; en 8 år gammel gutt som bor i samme by som Kyle, og som synes å være besatt av en demon – men det er noe veldig annerledes med hans besettelse og dens kobling til Kyle.

- Vi gleder oss til å bringe Robert Kirkmans nye dramaserie til Cinemax. Outcast er en ambisiøs serie hvor Adam Wingard har regissert en sterk pilot-episode, tilføyer Hernan Lopez, President and CEO, FOX International Channels.

Outcast er produsert for Cinemax av Fox International Channels, som produserer serien og har visningsrettighetene utenfor USA.

Robert Kirkman er mannen bak The Walking Dead og Outcast.