Christian Pedersen blir fungerende leder i EVRY Norge

Han inntar stillingen som ny fungerende leder for EVRY Norge med umiddelbar virkning. Pedersen plukker med det opp tråden etter tidligere norgessjef, Per Hove, som nylig ble utnevnt som ny konsernsjef i selskapet.

Christian Pedersen har jobbet i EVRY siden 2014. I 2016 ble han del av ledelsen i EVRY Norge, først som leder av forretningsområdet Region Øst, som i fjor oppnådde rekordresultater innen viktige områder som omsetning, kundetilfredshet og engasjement blant medarbeidere. Siden august har han ledet EVRY Norges konsulentenhet og fungert som salgsdirektør for Norge.

Pedersen er utdannet sivilingeniør innen industriell økonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU).

- Jeg ser frem til å arbeide med hele norgesområdet, og kommer til å ha fokus på kundetilfredshet og de viktige initiativene vi gjør for å sikre at alle våre 10.000 kunder er fornøyde. For å kunne lykkes med dette, er det avgjørende med engasjerte medarbeidere, sier Pedersen.

Som en del av den formelle prosessen med å finne en permanent leder for EVRY Norge, settes det nå i gang en ekstern prosess. Administrerende direktør Per Hove, sier han er stolt av å ha dyktige kandidater internt i selskapet, som kan ta på seg en så viktig rolle som leder for det norske forretningsområdet er.

- Christian har ledet flere viktige områder i EVRY Norge siden han kom til selskapet for fire år siden, og kan vise til gode resultater, sier han.

EVRY er ett av de ledende IT-tjeneste- og programvareselskap i Norden, med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 800 ansatte i ni land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo, og selskapet er notert på Oslo Børs. www.evry.com

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY inngår en strategisk avtale13.12.2018 07:03:28 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY har inngått en avtale om leveranse av neste generasjon kjernebank- og betalingsløsninger. Avtalen har en samlet kontraktsverdi på om lag NOK 650 millioner og gjelder for en periode på åtte år (opsjon for å utvide i ytterligere to år). Dette er et viktig steg for EVRY i det finske markedet og for selskapets strategi om fortsatt vekst i Norden og internasjonalt.