Christian Pedersen blir fungerende leder i EVRY Norge

Han inntar stillingen som ny fungerende leder for EVRY Norge med umiddelbar virkning. Pedersen plukker med det opp tråden etter tidligere norgessjef, Per Hove, som nylig ble utnevnt som ny konsernsjef i selskapet.

Christian Pedersen har jobbet i EVRY siden 2014. I 2016 ble han del av ledelsen i EVRY Norge, først som leder av forretningsområdet Region Øst, som i fjor oppnådde rekordresultater innen viktige områder som omsetning, kundetilfredshet og engasjement blant medarbeidere. Siden august har han ledet EVRY Norges konsulentenhet og fungert som salgsdirektør for Norge.

Pedersen er utdannet sivilingeniør innen industriell økonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU).

- Jeg ser frem til å arbeide med hele norgesområdet, og kommer til å ha fokus på kundetilfredshet og de viktige initiativene vi gjør for å sikre at alle våre 10.000 kunder er fornøyde. For å kunne lykkes med dette, er det avgjørende med engasjerte medarbeidere, sier Pedersen.

Som en del av den formelle prosessen med å finne en permanent leder for EVRY Norge, settes det nå i gang en ekstern prosess. Administrerende direktør Per Hove, sier han er stolt av å ha dyktige kandidater internt i selskapet, som kan ta på seg en så viktig rolle som leder for det norske forretningsområdet er.

- Christian har ledet flere viktige områder i EVRY Norge siden han kom til selskapet for fire år siden, og kan vise til gode resultater, sier han.

EVRY er et ledende nordisk tech- og konsulentselskap. Vårt nettverk består av verdens fremste digitale eksperter. Gjennom å utvikle og implementere nye teknologier, forbedrer vi prosesser og systemer, slik at menneskelige prestasjoner og brukeropplevelser hele tiden blir bedre. Nærhet til kunden er vår styrke, og vårt tankesett preges av nordiske verdier: ansvarlighet, kvalitet og sikkerhet. Vi tar med oss det beste fra Norden når vi leverer løsninger i mer enn 18 land. EVRY er notert på Oslo Børs, og våre 8 800 ansatte er lidenskapelig opptatt av å skape digitale fortrinn for mer enn 10 000 kunder. Sammen former vi fremtiden – i dag.

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13 CETPressemelding