Charternyhet fra Ving: Montenegro

Sommeren 2018 kan du reise til vakre Montenegro med Norges største reisearrangør.

Dette er en spennende nyhet som jeg tror det norske publikum kommer til å ta vel imot. I tillegg til å ha fantastiske strender, en rik historie og veldig god mat, lokker Montenegro også med et prisnivå som generelt sett er lavere enn på de fleste andre reisemål i Middelhavet, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

De tre reismålene Budva, Becici og Petrovac blir nyheter i Vings charterprogram, og sesongen i Montenegro blir fra slutten av mai til begynnelsen av oktober, på lik linje med sesongen i Kroatia. Og Montenegro har mye til felles med nabolandet.

– Ja, Montenegro har den samme vakre naturen, krystallklart badevann, bra utflukter mange koselige restauranter og barer. Dette er et reisemål som passer for både barnefamilier og for venner eller par som liker opplevelser, aktiviteter og severdigheter. Også den litt yngre målgruppen som er ute etter et bra uteliv finner det her, sier Røhr-Staff.

Budva, Becici og Petrovac
Vakre Budva er over 2500 år gammel, og i gamlebyen Stari Grad er det smale smug, vakre, små torg og mange barer og restauranter. Feriebyen har så mange som 35 strender, og hele åtte av dem er markert med blått flagg.

Becici, som ligger rett sør for Budva, er en badeby med en av Montenegros lengste strender. Herfra er det gangavstand til Budva. Langs den nesten to kilometer lange stranden går en livlig strandpromenade, og i bakgrunnen ligger de store fjellene og gir en vakker ramme til det hele.

Stranden spiller hovedrollen også på det sjarmerende feriestedet Petrovac. Der kan man tilbringe dagene med sol, bad og kanskje en lunsj på strandpromenaden, hvor det ligger mange barer, kaféer og restauranter.

Ving tilbyr rundt 15 ulike hotell på de tre reisemålene. Alt fra luksushotell med fem vinger, koselige familiehotell og leiligheter og hotell med bra beliggenhet.

Ving åpner salget for reiser til Montenegro i dag.

Fakta Montenegro:
Lokal tid: Norsk tid
Språk: Montenegrinsk. Noe engelsk i feriebyene
Valuta: EUR = Euro
Religion: 65 % av befolkningen er ortodokse kristne, 19 % muslimsk, 4 % romersk-katolsk, 2 % protestantisk, 10 % øvrige religioner
Høytider: 1. nyttårsdag, påskeuken, Arbeidernes dag 1/5, 1. juledag
Pass og visum: Med norsk pass får du et stempel i passet ved inn- og utreise av landet
Hovedstad: Podgorica
Areal og innbyggertall: Montenegro har et areal på 13 812 km² og ca. 650 000 innbyggere

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.