CHANGI FLYPLASS I SINGAPORE ER KÅRET TIL VERDENS BESTE

For fjerde år på rad har Changi flyplass i Singapore blitt rangert til verdens beste flyplass. Det er Skytrax som står for rangeringen som omfatter 550 flyplasser. Changi er en av Sydøst-Asias største flyplasser, og basen til verdens mest prisbelønte flyselskap Singapore Airlines.

Terminal 3- fasade

Salgsansvarlig i Singapore Airlines i Norge, Henrik Hanevold mener at mange bevisst velger flyløsninger som går via Changi flyplass og Singapore.

- Mange norske kunder velger å reise via Changi på grunn av kombinasjonen verdens beste flyplass og verdens mest prisvinnende flyselskap. Mange av våre kunder er på en lang reise til for eksempel Australia eller Bali, og da er det viktig at oppholdet på flyplassen blir et så behagelig pusterom på veien som mulig. I tillegg er Singapore en spennende by som mange også velger å ta en stop-over i.

Reisende via Changi flyplass kan se frem til fasiliteter som gratis WiFi, gratis kino, verdens første sommerfuglhave på en flyplass, flere temahager samt svømmebasseng.

Skytrax rangering er basert på 13 millioner reisende

Rangeringen er basert på 13 millioner reisende som har vurdert 550 flyplasser i 106 land. Den omfatter 39 ulike parametere -  blant annet opplevd komfort på flyplassen og flyplass-personalets språkkunnskaper.

Skytrax - 10 beste flyplasserer i verden i 2015

1. Singapore Changi International Airport, Singapore
  2. Incheon International Airport, Sør Korea
  3. München Flyplass, Tyskland
  4. Tokyo Haneda International Airport, Japan
  5. Hong Kong International Airport, Hong Kong
  6. Central Japan International Airport, Japan
  7. Zürich Airport, Sveits
  8. London Heathrow Airport, England
  9. Kansai International Airport, Japan
  10. Doha Hamad International Airport, Qatar

For flere opplysninger og/eller bilder:

Singapore Airlines, Salgsansvarlig Norge, Henrik Hanevold, henrik_hanevold@singaporeairlines.com.sg, tlf. 922 10974

Flerveis Kommunikasjon, Lena Petersson, lena@flerveis.no, tlf. 922 81518

Terminal 3- fasade
Mer enn 350 butikker og spisesteder
Flytog mellom terminalene
Southcross brigde
Skomring over flyplassen
Avgang
Fly
Avgang
Terminal 1 transit- svømmebasseng på takterassen
Terminal 3- avgangshallen
Terminal 2- fasade
Terminal 3, Transit- Verdens første sommerfugl på en flyplass.
Terminal 3- Plantevegg og bagasjebåndet