Champions League-suksess for TV 2 Sumo

Champions League-kampen mellom Liverpool og PSG er den tredje mest sette kampen på TV 2 Sumo noensinne. Kun to kamper fra sommerens Fotball-VM er mer sett.

I går kveld ble den første Champions League-sendingen sendt på TV 2 Sport1 og TV 2 Sumo. Foto: Helge Skodvin, TV 2.

- I dag er det høy stemning hos oss. Vi hadde godt over 100.000 samtidige brukere inne på TV 2 Sumo i går kveld – og de aller fleste av disse så kampen. Og når vi vet at flere ser kampene sammen så er dette formidable tall, sier TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland.

Kun Kroatia-England og Colombia – England under sommerens Fotball-VM har høyere tall på TV 2 Sumo.

- Og bak de tallene ligger jo sommerens gratiskampanje på TV 2 Sumo. Det gjør gårsdagens tall enda sterkere, forteller Birkeland.

TV 2 Sumo fikk også mange nye kunder i løpet av kvelden.

- Det er tydelig at den nye sportspakken vår til 99 kroner i måneden er en suksess. Mange registrerte seg inn mot kampen i går, og tjenesten fungerte uten problem. Vi venter mange nye kunder vi skal vise Real Madrid mot Roma i kveld og i morgen når vi viser to norske lag i Europa Ligaen, forteller Birkeland.

Sarpsborg 08 møter Besiktas og Rosenborg møter Celtic på torsdag. Begge stor kampene spilles på bortebane og vises på TV 2 Sumo.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no