Champions League-suksess for TV 2 Sumo

Champions League-kampen mellom Liverpool og PSG er den tredje mest sette kampen på TV 2 Sumo noensinne. Kun to kamper fra sommerens Fotball-VM er mer sett.
I går kveld ble den første Champions League-sendingen sendt på TV 2 Sport1 og TV 2 Sumo. Foto: Helge Skodvin, TV 2.

- I dag er det høy stemning hos oss. Vi hadde godt over 100.000 samtidige brukere inne på TV 2 Sumo i går kveld – og de aller fleste av disse så kampen. Og når vi vet at flere ser kampene sammen så er dette formidable tall, sier TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland.

Kun Kroatia-England og Colombia – England under sommerens Fotball-VM har høyere tall på TV 2 Sumo.

- Og bak de tallene ligger jo sommerens gratiskampanje på TV 2 Sumo. Det gjør gårsdagens tall enda sterkere, forteller Birkeland.

TV 2 Sumo fikk også mange nye kunder i løpet av kvelden.

- Det er tydelig at den nye sportspakken vår til 99 kroner i måneden er en suksess. Mange registrerte seg inn mot kampen i går, og tjenesten fungerte uten problem. Vi venter mange nye kunder vi skal vise Real Madrid mot Roma i kveld og i morgen når vi viser to norske lag i Europa Ligaen, forteller Birkeland.

Sarpsborg 08 møter Besiktas og Rosenborg møter Celtic på torsdag. Begge stor kampene spilles på bortebane og vises på TV 2 Sumo.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.