Sony Music NorwaySony Music Norway

Centralmassivet – Nytt album fra Thåström!

Den etterlengtede oppfølgeren til Thåströms «Den morronen» slippes til høsten! Albumet heter Centralmassivet, og slippes 29. september, mindre enn to uker før turnépremieren i Gøteborg den 11. oktober.

Artisten slipper en smakebit av albumet allerede 1. spetember, når den dansbare og hypnotiserende singelen Körkarlen slippes.

Centralmassivet er spilt inn av Thåström og Niklas Hellberg (kjent fra Thåströms liveband) i Hansastudio i Berlin, og er mikset av annerkjente Michael Ilbert.

Centralmassivet:
1 Bluesen i Malmö
2 Körkarlen
3 Centralmassivet
4 Old Point Bar
5 Låt det goda
6 Aldrig av med varandra
7 Som mästarna målat himlen
8 Karaokebaren
9 Natten för det här

Albumet slippes slippes digitalt, på CD og i ulike vinylutgaver. Singelen Körkarlen slippes digitalt, samt på 12’’ vinyl, hvor også låten Old Point Bar er med.

Centralmassivet kan forhåndsbestilles her.

Centralmassivet fr. Massif central är ett höglandsområde i mellersta Sydfrankrike. I området, som är beläget väster om floden Rhône, finns slocknade vulkaner bl. a. den 1 856 m höga Cantal, och varma källor, där kurorter som Vichy vuxit upp. Områdets högsta topp är Puy de Sancy, som uppnår en höjd av 1 885 m. Centralmassivet är förhållandevis glest befolkat och består av bl.a. omfattande skogar och hedar.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.