Centralmassivet – Nytt album fra Thåström!

1.6.2017 14:55 | Sony Music Norway

Den etterlengtede oppfølgeren til Thåströms «Den morronen» slippes til høsten! Albumet heter Centralmassivet, og slippes 29. september, mindre enn to uker før turnépremieren i Gøteborg den 11. oktober.

Artisten slipper en smakebit av albumet allerede 1. spetember, når den dansbare og hypnotiserende singelen Körkarlen slippes.

Centralmassivet er spilt inn av Thåström og Niklas Hellberg (kjent fra Thåströms liveband) i Hansastudio i Berlin, og er mikset av annerkjente Michael Ilbert.

Centralmassivet:
1 Bluesen i Malmö
2 Körkarlen
3 Centralmassivet
4 Old Point Bar
5 Låt det goda
6 Aldrig av med varandra
7 Som mästarna målat himlen
8 Karaokebaren
9 Natten för det här

Albumet slippes slippes digitalt, på CD og i ulike vinylutgaver. Singelen Körkarlen slippes digitalt, samt på 12’’ vinyl, hvor også låten Old Point Bar er med.

Centralmassivet kan forhåndsbestilles her.

Centralmassivet fr. Massif central är ett höglandsområde i mellersta Sydfrankrike. I området, som är beläget väster om floden Rhône, finns slocknade vulkaner bl. a. den 1 856 m höga Cantal, och varma källor, där kurorter som Vichy vuxit upp. Områdets högsta topp är Puy de Sancy, som uppnår en höjd av 1 885 m. Centralmassivet är förhållandevis glest befolkat och består av bl.a. omfattande skogar och hedar.