Cecilie Skog leder nytt barneprogram på TV 2

Cecilie Skog blir programleder for Klatrekampen, en ny serie for barn på TV 2.

- «Klatrekampen» virker veldig spennende og jeg gleder meg. En programlederjobb for et program med barn og friluftsliv er noe som passer meg midt i blinken. Her får barna kjenne på både mestring og spenning, sier Cecilie Skog.

I tv-serien «Klatrekampen» vil deltakere få bruk for kunnskap om natur, miljø og klima – de må samarbeide og være kreative og ikke minst tøffe og modige. De skal høyt opp i trærne i en spektakulær klatreløype og slenge seg ut i zipline.

- Min rolle blir å heie på og hjelpe barna til å teste nye elementer og spennende utfordringer på en trygg måte, forteller Cecilie Skog.

«Klatrekampen» er en konkurransedrevet reality. Hvert program er en delkonkurranse mellom to lag som består av to personer, og her må man spille på lag og utfordre seg for å gå videre i konkurransen. 24 lag bestående av jentelag, guttelag eller blandingslag kjemper om å bli et av de 6 lagene som går videre til en spennende finaleuke.

Rekrutteringen av deltakere som skal være 12-åringer (barn født i 2007) har startet og har påmeldingsfrist 17. mars. Serien spilles inn på Hamar i mai og vil bestå av 24 episoder. (Påmelding foregår via www.tv2.no/delta.)

Fabelaktiv produserer programmet for TV 2 og «Klatrekampen» er en del av den nye barne-tv-satsingen til kanalen. Fabelaktiv er en av Nordens største leverandører av produksjoner for barn og ungdom, og har en rekke priser fra Gullruten og Emmy Kids Awards.

«Klatrekampen» skal vises på TV 2 og TV 2 Sumo. Premieredato er foreløpig ikke bekreftet.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, God morgen Norge, God kveld Norge, barne-tv, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no