Cathrine Knudsen åpner utstillingen "Stille " 16.oktober hos Galleri Fineart

Billedkunstner Cathrine Knudsen lar naturens egne historier få slippe til i bildene sine. - Jeg tror bildene mine speiler meg selv på mange måter. Min egen skjørhet og mine egne prosesser. Tidligere har jeg stort sett malt duse bilder, med vare elementer. I det siste har jeg hatt trang til å male med sterke farger.

Den 16. oktober åpner Cathrine Knudsen sin største separatutstilling på Galleri Fineart. Utstillingen inneholder originalarbeider i olje, grafikk og aluminiumsarbeider.

Cathrine Knudsen (f. 1974) er en kunstner som jobber med maleri og litografi. Knudsens halvabstrakte og organiske malerier preges av naturen, som er hennes viktigste inspirasjonskilde. Hvert bilde er et rent håndarbeid. Hun har en særegen intuisjon for form, komposisjon og koloritt.

Cathrine Knudsen har et stort publikum. Det er alltid lange køer på åpningsdagen og nesten utsolgte utstillinger.

Kunstneren vil være tilsted på åpningen.

Daglig leder,Fineart Rolf Stavnem Tlf :9208 59 07
Cathrine Knudsen Tlf: 90 53 53 54

Fineart AS har Norges største utvalg av kunst. Selskapet består av Galleri Fineart, nettgalleriet fineart.no og magasinet KUNST. Fineart AS omsetter for ca MNOK 40 pr år. Galleri Fineart åpnet i slutten av august sitt nye utvidede galleri med totalt 2000 m2 utstillingsplass og er med dette Nordens største galleri. Galleriet finner du på Filipstad brygge 2, Aker Brygge/Tjuvholmen.