Cathrine Knudsen - Hemmelighetens hage - maleri, grafikk og glassarbeider, Galleri Fineart 26. mai – 5. juni

-Det er den kontinuerlige prosessen av forfall og fornyelse som inspirerer meg mest. Det er poesi, skjørhet og stillhet. Det som slites ned og bygges opp på samme tid. Lag på lag med naturens egne historier. Markspiste gamle vegger, barken på et tre og naturens egen forvitring. Jeg søker etter den slitte patinaen, og flere elementer ligger delvis skjult i de forskjellige lagene av oljemaling» sier Cathrine Knudsen.

Stolthet av C.Knudsen

Galleri Fineart har gleden av å invitere til utstilling «Hemmelighetens hage» torsdag 26. mai kl. 18:00.

Utstillingen inneholder 25 malerier og fire nye grafiske blad. Motivkretsen er hentet fra naturens prosessers evige gang.  I tillegg blir det en prelansering av nye glassarbeider.

Hadeland Glassverk laserer i disse dager en ny serie vaser, Siccori Stille bevegelser, i samarbeid med billedkunstner Cathrine Knudsen. Dette er en serie vaser i tre størrelser, med elegant sandblåst dekor. Cathrine Knudsen har designet dekoren på vasene med motiver fra sine egne malerier og har sammen med Hadeland Glassverk skapt en helt ny serie. Vasenes form og størrelse ivaretar ulike typer blomster og buketters behov og disse er fine både alene og sammen i gruppe. Serien består av en myk form i tre størrelser og vasene kommer i en mørk gråblå farge og i klart glass. Vasene er designet av sjefsdesigner ved Hadeland Glassverk, Maud Gjeruldsen Bugge.

Musikalsk innslag ved Cathrine Knudsens sønn Ola Helstad, med erfaring fra barnekoret i Operaen og som nå er klar for Reisen til Julestjernen på Nationaltheatret.

Kunstneren vil være tilstede på åpningen.

Kontakt galleriansvarlig/kurator Tonje Buer tlf: 936 76 798.

Stolthet av C.Knudsen