CARL I. HAGEN AVSLUTTER ENGASJEMENTET I BURSON-MARSTELLER
Oslo, 6. september 2010: I forbindelse med at Carl I. Hagen har bestemt seg for å stille som ordførerkandidat i Oslo, har Hagen og Burson-Marsteller sammen besluttet å avslutte samarbeidet, slik at Hagen kan konsentrere seg om sine nye oppgaver.
Carl I. Hagen startet som kommunikasjonsrådgiver i Burson-Marsteller i oktober 2009, etter 28 år på Stortinget. I året som har gått, har han arbeidet med strategisk rådgivning for noen av Burson-Marstellers kunder, i tillegg til foredragsvirksomhet.
– Når Carl Ivar nå har bestemt seg for å stille som ordførerkandidat i Oslo, har vi sammen kommet til at det er riktig at hans engasjement hos oss avsluttes. Dermed står han fritt til å konsentrere seg fullt og helt om nye oppgaver. Samtidig er både han og vi opptatt av ryddighet og tydelighet ved et mulig rollebytte, sier administrerende direktør Sigurd Grytten i Burson-Marsteller.
Burson-Marsteller utvikler strategier, gir råd og bistår operativt på områder som omdømmeutvikling, merkevarebygging, markedskommunikasjon, finansiell kommunikasjon, samfunns- og myndighetskontakt, holdningskampanjer og medie- og krisehåndtering.
– Som det ledende kunnskapsmiljøet i Norge på strategisk kommunikasjon, har vi hatt stor glede av å ha en politiker av Hagens kaliber på laget. Med sin erfaring og kunnskap har Carl Ivar bidratt med verdifull læring for vårt eget fagmiljø. Samtidig har vi forståelse for at han er fristet av nye utfordringer på den politiske arenaen. Vi ønsker Carl Ivar lykke til videre, sier Grytten.
Carl I. Hagen forteller om et interessant år utenfor politikken:
– Jeg valgte Burson-Marsteller fordi det er et stort internasjonalt selskap med et godt navn og et seriøst og solid omdømme. Jeg har hatt et interessant år her sammen med kunnskapsrike og dyktige kollegaer, men savnet politikken enda mer enn jeg hadde ventet. Nå gleder jeg meg veldig til å bli politiker igjen, sier Hagen.
For mer informasjon:
Sigurd Grytten, administrerende direktør, Burson-Marsteller,
telefon: 922 40 790
e-post: sigurd.grytten@bm.com
Om Burson Cohn & Wolfe
I Burson Cohn & Wolfe kombinerer vi vår kompetanse for å levere løsninger av høy kvalitet til alle våre kunder. Sammen har vi bakgrunn fra strategisk rådgivning, design, merkevarebygging, digital kommunikasjon, media, politikk, næringsliv og offentlig sektor. I BCW bistår vi våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten det er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller befolkningen.
Følg pressemeldinger fra Burson Cohn & Wolfe
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Burson Cohn & Wolfe på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Burson Cohn & Wolfe
Metsä-konsernet investerer i en fossilfri fremtid ved å modernisere og bygge ut Metsä Tissues Mariestad-fabrikk i Sverige16.2.2023 12:21:21 CET | Pressemelding
Metsä-konsernet har, gjennom sin tørkepapirvirksomhet Metsä Tissue, besluttet å investere for å bli verdensledende på miljø i tørkepapirproduksjonen ved å modernisere og bygge ut Metsä Tissues Mariestad-fabrikk i Mariestad i Sverige. Investeringen vil øke tilgangen på lokalt fremstilte, bærekraftige tørkepapirprodukter på det skandinaviske markedet, der cirka 40 % av alt tørkepapir i dag kommer fra import. Investeringen har en verdi på 370 MEUR, og det er en av de største i tørkepapirbransjen i Europa og den største for Metsä Tissue. Byggearbeidet vil starte våren 2023, og den renoverte fabrikken skal etter planen være i drift i andre halvår 2025.
Pitney Bowes lanserer innovativ teknologi for sikker dokumentbehandling16.10.2015 13:00:00 CEST | Pressemelding
Hver dag sendes tusenvis av sjekker, bankutskrifter, forsikringsmerknader, helsebrev og andre private dokumenter ut med post. Bedrifter bruker millioner av kroner på å beskytte kundedata, men når det kommer til sensitive klientdata som sendes med post er det svært få som tar nok hensyn til personvern.
Morten Pettersen blir CEO for Burson-Marsteller Norden12.12.2014 09:00:00 CET | Pressemelding
Morten Pettersen, administrerende direktør for kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller Norge, er nå utnevnt til CEO for Burson-Marsteller i Norden.
Verdigrunnlag viktigere enn profitt for omdømme28.10.2014 08:00:00 CET | Pressemelding
Selskapets formål og verdigrunnlag er mer enn tre ganger så viktig som selskapets finansielle resultater. Det kommer frem i en fersk nordisk undersøkelse, Purpose & Performance Index, gjennomført av kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller.
ELIN ØRJASÆTER TIL BURSON-MARSTELLER21.2.2012 08:55:05 CET | Pressemelding
En av Norges mest kjente kommentatorer, Elin Ørjasæter, begynner i Burson-Marsteller som kommunikasjonsrådgiver. - Ørjasæter er ikke bare en skarp og uredd kommentator, hun er også en erfaren bedriftsrådgiver, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller Sigurd Grytten. Ørjasæter har bakgrunn som fagforeningsforhandler, informasjonssjef, personaldirektør og hodejeger. Som hodejeger drev hun sitt eget selskap, Ørjasæter AS, som ble solgt til Visindi i 2004. De siste fire årene har Ørjasæter vært kommentator i E24, Norges største økonomiavis på nett. - Jeg gleder meg til å jobbe med kunder igjen, sier Ørjasæter. - De to siste månedene har jeg hatt permisjon i E24 for å revidere "Lederboka", min bok fra 2008 om arbeidsrett og kommunikasjon. Da kjente jeg savnet etter lederrådgiveren Elin. - Det er særlig givende å jobbe med bedrifter i endringsprosesser, fortsetter Ørjasæter, - og det blir nok mye av i næringslivet fremover. Jeg valgte Burson-Marsteller fordi de er så skikkelige og s