Cargonet får robust teknologiplattform på EVRYs nye skysenter

EVRY har gjennomført en vellykket migrering av Cargonet sin infrastruktur til EVRYs skysenter. Den teknologiske moderniseringen gir Cargonet et robust fundament, og i tiden fremover kan selskapet akselerere sin overgang til moderne skyløsninger.

Cargonet er Norges største transportør av gods til jernbane og virksomheten pågår døgnet rundt. I løpet av tre helger ble hele transportselskapets teknologiske infrastruktur med kjerneapplikasjoner migrert til EVRYs nye skysenter på Fet uten noen avvik eller påvirkning på deres driftsoperasjoner.

Migrasjonen ble gjennomført steg for steg etter en systematisk plan og i et tett samarbeid mellom kundens systemeiere og EVRYs team.

Blant fordelene Cargonet får gjennom flyttingen er en ren virtualisert teknologiplattform med bedre stabilitet, ytelse og fleksibilitet, samt den beste miljøteknologien som er tilgjengelig.
«Cargonet ser frem til å utnytte de miljømessige og teknologiske fordelene ved EVRYs nye skysenter. Flyttingen har medført minimale utfordringer for oss», sier IT driftssjef Jonas Mæhlum i Cargonet
«Gjennom beste praksis og nøye planlegging er migreringen og oppgraderingen av
Cargonets teknologiske plattform gjennomført uten påvirkning på daglige driftsoperasjoner. Nå kan Cargonet dra fordel av en moderne teknologisk infrastruktur ved vårt skysenter på Fet og møte fremtidens muligheter innen digitalisering», sier Ole Gunnar Aastad, direktør for EVRYs T&T program.

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2016 en omsetning på NOK 12,2 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13Pressemelding