MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Candyking og Rema felt i MFU

Del
Oppstilling av godteri med Halloweendekor er markedsføring til barn

Matbransjens faglige utvalg (MFU) har behandlet en klage på en kampanje fra Candyking i i Rema. Kampanjen som gjaldt godteri, benyttet dramatisering av designelementer og tekst knyttet opp til Halloween. MFUs vedtak gir klager rett i at kampanjens bruk av virkemidler er markedsføring særskilt rettet til barn og dermed i strid med MFUs retningslinjer. MFU vurderer ikke kampanjen til å være uaktsom overfor ungdom. Vedtakene i MFU er enstemmige.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Om MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

MFU - Matbransjens Faglige Utvalg
MFU - Matbransjens Faglige Utvalg



+47 411 04 055http://www.mfu.as

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å sikre at markedsføring av visse typer mat og drikke til barn er innenfor bransjens retningslinjer. Alle kan klage på markedsføringstiltak via www.mfu.as. Helse og Omsorgsdepartementet og Barne, Likestillings og Inkluderingsdepartementet er inneforstått med det arbeidet som foregår i MFU. 

Følg pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye