Canal Digitals strømmetjeneste i europeisk toppsjikt

Canal Digital er blant de beste strømmetjenestene i Europa, viser en uavhengig undersøkelse gjennomført av analyseselskapet Conviva.
– Vi jobber hardt for at kundene skal få den beste strømmetjenesten hos oss. Denne undersøkelsen viser at vi er på riktig vei, sier Tone Krohn Clausen, produkt- og digitaldirektør i Canal Digital.

Canal Digitals kunder strømmer mer innhold enn noen sinne, og med dette øker også forventningene til en rask og stabil strømmetjeneste. Analyseselskapet Conviva har målt en rekke parametere på et utvalg av europeiske strømmetjenester, der Canal Digital scorer langt over snittet på de fleste av dem.

– Resultatene fra denne undersøkelsen viser tydelig vår satsing på å tilby våre kunder markedets beste strømmetjeneste. Våre kunder stiller høye krav til oss, og da må vi også levere tjenester som er i øverste klasse. Et eksempel er hvor lang tid det tar fra en seer klikker på en video til den starter, og undersøkelsen viser at dette går svært raskt på vår plattform, noe vi er svært fornøyde med, fortsetter Tone Krohn Clausen.

Conviva måler og analyserer strømmeplattformer i sanntid og er industristandarden i målingen av videostrømming. Convivas video AI-plattform gir innsikt i forbrukerens strømmeopplevelser på tvers av alle skjermer og applikasjoner. Samlet sett var Canal Digital i stand til å levere høyere enn gjennomsnittlig billedkvalitet, samtidig som leveransen av videoene også var av høy kvalitet.

- I Conviva er vi stolte over å tilby nøyaktige og brukbare strømmedata slik at distributører og strømmeleverandører kan forbedre sine tjenester, sier Bill Demas, CEO i Conviva.

- Våre kvartalsrapporter samler anonymiserte data fra vår kundebase som igjen levere standarder og nyttige sammenligningsgrunnlag til bransjen.

Størst på innhold

Canal Digital har et omfangsrikt tilbud med nærmere 30 000 titler tilgjengelig for kundene sine. Dette inkluderer Live TV, filmer og serier fra forskjellige innholdsprodusenter, arkiv hvor du kan gå tilbake en uke i tid, samt leiefilmer.

Vi har svært mye innhold, og derfor er det ekstra gledelig at tjenesten vår kontinuerlig blir bedre og bedre. Det har ligget et målrettet arbeid bak dette fra våre ansatte og vi har hatt store fremskritt bare i løpet av de siste 10-12 månedene, avslutter Krohn Clausen.

Kilde: Conviva’s All-Screen Streaming TV Census Report