Canal Digital lanserer nytt TV-tilbud på iPad

(Fornebu, 15. oktober 2014): Canal Digital lanserer i dag en helt ny TV- og underholdningstjeneste på iPad som gjør at satellitt-tv kundene kan se store deler av sitt TV-abonnement på nettbrett. Samtlige kunder får tilgang på den nye appen hvor man kan se opptil 21 direktesendte TV-kanaler, ukesarkiv med godt over 1000 ulike TV-programmer fra 13 ulike TV-kanaler og rundt 2000 TV-serier og filmer fra C More.

- Med Canal Digital GO på nettbrett har vi nå et TV- og underholdningstilbud som kombinerer det beste fra satellitt-TV og strømmetjenester. Kundene får enda større frihet til å velge hvor, når og hvordan de vil se på TV. I tiden som kommer vil vi lansere en rekke nye tjenester i appen samtidig som vi vil legge ut flere nye TV-kanaler, sier Roger Von Zernichow, konstituert adm. dir i Canal Digital Norge.

Hvilket innhold og TV-kanaler man har tilgang på vil bestemmes ut i fra hvilket tv-abonnement man har. Innholdet på iPaden skal i størst mulig grad speile det man har i TV-abonnementet.

Premierer et døgn etter USA
I den nye appen vil kunder som abonnerer på filmkanalene til C More få tilgang på flere tusen filmer og TV serier fra C More Play. Her får man norgespremierer på populære og prisbelønte tv-serier fra HBO, Warner, Showtime og NBC. Storserier som Game of Thrones, True Detective, Boardwalk Empire, Newsroom, Gotham og Girls vil vises dagen etter at de har hatt premiere i USA.

Android, mer barneinnold og offline kommer i 2015
Underholdningstjenesten Canal Digital GO som nå lanseres på iPad vil bli løpende utvidet med flere direktesendte TV-kanaler, filmtjenester og ukesarkiv fra enda flere TV-kanaler.

I løpet av 2015 vil appen Canal Digital GO også bli tilgjengelig på iPhone, Android nettbrett og mobil. Det vil også komme en funksjon som gjør det mulig å laste ned programmer og filmer slik at man også kan se dette innholdet uten nettilgang. Tilbudet vil også styrkes med enda mer barneinnhold.

Fakta om underholdningstjenesten GO på iPad:

• Appen «Canal Digital GO» lastes ned i App Store: https://itunes.apple.com/no/app/canal-digital-go/id914487438?mt=8
  • Frem til mars 2015 vil tjenesten være inkludert i abonnementet til samtlige satellitt-tv kunder. Fra mars vil tjenesten være inkludert i Canal Digital PLUS og for alle som har TV i flere rom.
  • Direktesendt TV fra TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Bliss, TV 2 Sportskanalen, TVN, MAX, VOX, FEM, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Nick Jr, BBC World, BBC Lifestyle, BBC Knowledge, BBC Entertainment, Travel Channel, TLC, History, Nat Geo Wild og MTV. Samtlige TV-kanaler som man har i HD i TV-abonnementet vil også kunne ses i HD på iPaden.
  • Ukesarkiv med over tusen TV-programmer, fra den siste uken, leveres fra TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Bliss, TV 2 Sportskanalen, Disney Channel, Disney Junior, BBC Entertainment, BBC Knowledge, TLC, Animal Planet, Travel Channel, Nat Geo Wild og Discovery Channel.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Kenneth Tjønndal Pettersen, kommunikasjonsdirektør i Canal Digital Norge,
mob 982 57 555

Canal Digital er Norges største tv-distributør. Rundt en million norske husstander mottar tv-signaler fra Canal Digital, som er heleid av Telenor. I Norge består Canal Digital av to selskaper, Canal Digital Kabel-tv som tilbyr kabel-tv og bredbånd og Canal Digital Norge som tilbyr digital-tv via satellitt. Vi har avtaler med de største tv-kanalene i Norge, Norden og Europa. Les mer på www.canaldigital.no

Roger Von Zernichow, konstituert adm. dir i Canal Digital Norge