Canal Digital jobber med Google-teknologi for å skape neste generasjons TV-opplevelse

Under årets IBC-konferanse i Amsterdam, deltok nylig representanter fra Canal Digital på Googles Android TV Summit. Her ble det for første gang kunngjort at Canal Digital er i gang med å skape en helt ny TV-opplevelse bygget på Googles innovative og åpne økosystem, Android TV™.

– Vi er begeistret for arbeidet med å skape neste generasjon av TV-opplevelser for våre kunder. Basert på Googles Android TV-plattform, vil kundene få en helt ny TVopplevelse med full integrasjon mellom live-tv, strømming og andre tjenester. Med denne plattformen møter vi våre kunders behov og deres TV-vaner som er i rask endring, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Canal Digital.

Flere detaljer om den nye TV-opplevelsen vil bli annonsert senere. Canal Digital har jobbet på Android TV-plattformen over en tid allerede, og lanseringsdato vil bli publisert innen utgangen av 2017.