Camilla Ryste er NAFs nye kommunikasjonssjef

NAFs nye kommunikasjonssjef kommer fra jobben som kommunikasjonssjef for Arbeiderpartiets stortingsgruppe og rådgiver for Jonas Gahr Støre. - Vi er veldig glade for å få Camilla med på laget. Hun har bred erfaring innen fagfeltet og blir viktig for NAFs vei inn i en spennende fremtid, sier Ulrica Risberg, direktør for marked og kommunikasjon i NAF.

Vi er inne i en tid preget av store endringer innen bil og transport. NAF skal vise vei for medlemmene inn i fremtiden og sikre at alle får enkle, rimelige og rene hverdagsreiser. På vei inn i en fremtid der vi ikke har alle svar, er behovet for kommunikasjon avgjørende og viktig.

- Det har vært viktig for oss å få på plass en kommunikasjonssjef som styrker NAF i den endringen vi er midt oppe i, sier Risberg. - Camillas faglig tyngde styrker NAF-laget, fortsetter hun.

- Hvordan vi reiser og hva slags transportmidler vi bruker kommer til å forandre seg masse i årene fremover. Å jobbe tett på dette skiftet og for trygge, effektive og rimelige hverdagsreiser på vegne av en halv million nordmenn blir spennende, sier Camilla Ryste.

I tillegg til jobben som kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet, har Camilla Ryste bred erfaring som journalist i VG, leder i Aftenposten og senior kommunikasjonsrådgiver ved Statsministerens kontor. Hun tiltrer stillingen i NAF 1. oktober 2018

Hver tiende nordmann og 25 prosent av alle personbileiere er medlem i NAF. Dette gjør oss til Nordens største interesse- og forbrukerorganisasjon med 500 000 medlemmer. Organisasjonen er landsomfattende med 71 lokalavdelinger, 360 ansatte og ca. 2000 frivillige. NAF er en engasjert og markant samfunnsaktør som arbeider aktivt for at norske trafikanter skal kunne reise sikkert, effektivt og miljøvennlig. NAFs virksomhet omfatter kontroll og testing av biler ved 44 NAF-sentre, trafikkopplæring, veihjelp, reise, handel, juridisk bistand og forbrukerrådgivning m.m. Etter avtale med Vegdirektoratet driver NAF 27 øvingsbaner i Norge.