Camilla Carlsson går fra Gambit H+K til Coca-Cola Enterprises
I Coca-Cola Enterprises Norge vil Camilla få ansvar for dialogen med myndigheter, institusjoner og interesseorganisasjoner. Hun blir også en del av selskapets europeiske nettverk for næringspolitikk og myndighetskontakt.
– Mat- og drikkenæringen er inne i viktige debatter både i Norge og internasjonalt. Coca-Cola er en viktig stemme her, som en av verdens sterkeste merkevarer og som innovatør innen bærekraft og helse. Jeg gleder meg til å få bidra til dette, sier Camilla Carlsson.
Før sin tid i Gambit H+K jobbet Camilla som rådgiver for lederen av Stortingets næringskomité, som del av Senterpartiets stortingssekretariat. Hun har også jobbet med myndighets- og samfunnskontakt for Norges Rederiforbund.
– Vi er svært fornøyde med å få Camilla på laget. Som Norges største produsent av alkoholfrie drikkevarer, og som en stor lokal arbeidsgiver, er det viktig for oss å ha en god og åpen dialog med det offentlige Norge. Camilla har erfaring både fra politikken, interesseorganisasjoner, næringslivet og konsulentbransjen, og kommer til å spille en viktig rolle i dette arbeidet, sier Per Hynne, Kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Enterprises Norge.
Styrker også internkommunikasjon
Coca-Cola Enterprises Norge har i tillegg ansatt Magnus Godiksen som ansvarlig for internkommunikasjon. Magnus Godiksen kommer fra Felleskjøpet Agri SA, hvor han var kommunikasjonsrådgiver med ansvar for sosiale medier. Han har tidligere hatt flere roller i Aker Solutions, blant annet ledet han kommunikasjonsarbeidet i selskapets vedlikeholds- og modifikasjonsenhet (MMO) i en periode.
– Magnus har mye erfaring med internkommunikasjon i store og veldrevne organisasjoner, og interesse for nye kommunikasjonskanaler. I et selskap av vår størrelse er det mange som må holdes oppdatert på alt som skjer lokalt i Norge, og i det internasjonale Coca-Cola systemet. De som jobber hos oss er våre viktigste ambassadører – det å skape stolte og engasjerte medarbeidere, blir en av de sentrale oppgavene for Magnus fremover, avslutter Per Hynne.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom