Camilla Carlsson går fra Gambit H+K til Coca-Cola Enterprises

Camilla Carlsson er ansatt i Coca-Cola Enterprises med ansvar for næringspolitikk og myndighetskontakt. Camilla kommer fra stillingen som seniorrådgiver i Gambit Hill+Knowlton Strategies, der hun satt i ledelsen og var strategisk rådgiver for en rekke større selskaper.
Camilla Carlsson, Sjef for næringspolitikk og myndighetskontakt. Foto: Coca-Cola Enterprises Norge AS

I Coca-Cola Enterprises Norge vil Camilla få ansvar for dialogen med myndigheter, institusjoner og interesseorganisasjoner. Hun blir også en del av selskapets europeiske nettverk for næringspolitikk og myndighetskontakt.

– Mat- og drikkenæringen er inne i viktige debatter både i Norge og internasjonalt. Coca-Cola er en viktig stemme her, som en av verdens sterkeste merkevarer og som innovatør innen bærekraft og helse. Jeg gleder meg til å få bidra til dette, sier Camilla Carlsson.

Før sin tid i Gambit H+K jobbet Camilla som rådgiver for lederen av Stortingets næringskomité, som del av Senterpartiets stortingssekretariat. Hun har også jobbet med myndighets- og samfunnskontakt for Norges Rederiforbund.

– Vi er svært fornøyde med å få Camilla på laget. Som Norges største produsent av alkoholfrie drikkevarer, og som en stor lokal arbeidsgiver, er det viktig for oss å ha en god og åpen dialog med det offentlige Norge. Camilla har erfaring både fra politikken, interesseorganisasjoner, næringslivet og konsulentbransjen, og kommer til å spille en viktig rolle i dette arbeidet, sier Per Hynne, Kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Enterprises Norge.

Styrker også internkommunikasjon
Coca-Cola Enterprises Norge har i tillegg ansatt Magnus Godiksen som ansvarlig for internkommunikasjon. Magnus Godiksen kommer fra Felleskjøpet Agri SA, hvor han var kommunikasjonsrådgiver med ansvar for sosiale medier. Han har tidligere hatt flere roller i Aker Solutions, blant annet ledet han kommunikasjonsarbeidet i selskapets vedlikeholds- og modifikasjonsenhet (MMO) i en periode.

– Magnus har mye erfaring med internkommunikasjon i store og veldrevne organisasjoner, og interesse for nye kommunikasjonskanaler. I et selskap av vår størrelse er det mange som må holdes oppdatert på alt som skjer lokalt i Norge, og i det internasjonale Coca-Cola systemet. De som jobber hos oss er våre viktigste ambassadører – det å skape stolte og engasjerte medarbeidere, blir en av de sentrale oppgavene for Magnus fremover, avslutter Per Hynne.

Magnus Godiksen, Ansvarlig for internkommunikasjon. Foto: Coca-Cola Enterprises Norge AS
Camilla Carlsson og Magnus Godiksen starter i nye roller hos Coca-Cola Enterprises. Foto: Coca-Cola Enterprises Norge AS