Calvin Harris slipper «Feels» Ft. Pharrell Williams, Katy Perry & Big Sean.

Slipper albumet Funk Wav Bounces Vol.1 30. Juni.

“Feels” er tilgjengelig over hele verden her

Calvin Harris slipper hans nyeste singel «Feels» Ft. Pharrell Williams, Katy Perry & Big Sean.

Dette er fjerde låt ut fra det etterlengtede albumet som slippes om to uker.

Tidligere i uken fikk vi en smakebit fra albumet, Funk Wav Vol.1, en pre-view viedo som kjapt gikk viralt. Se videoen her:

Funk Wav Vol.1 er tilgjengelig for forhåndsbestilling i flere formater, og inkluderer de tidligere singlene «Slide», «Heatstroke» og «Rollin». På albumet har han fått drahjelp fra 19 av noen av verdens største stjerner som Frank Ocean, Travis Scott, Kehlani, Future, Pharrell Williams, Katy Perry, Big Sean, John Legend, Khalid, Migos, Schoolboy Q, Ariana Grande, Young Thug, D.R.A.M., Nicki Minaj, Lil Yachty, Jessie Reyez, PartyNextDoor, & Snoop Dogg.

“Feels” is available now:

iTunes:  http://smarturl.it/CHFEELSit

Spotify:  http://smarturl.it/CHFEELSsp

Vevo:  http://smarturl.it/CHFEELSyt

Listen to “Slide” here: http://smarturl.it/CHSlide

Listen to “Heatstroke” here:  http://smarturl.it/Heatstroke

Listen to “Rollin” here:  http://smarturl.it/CHRollin

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald