Calle Ellinger er ny mann på Sika-laget

Calle Ellinger (38) er ansatt som ny Teknisk Selger Industri i Sika Norge AS. Han vil ha ansvaret for kunder og produkter innenfor segmentet Glass og Fasade. – Vi er glade for få Calle med på laget, sier leder for Industriavdelingen Berndt Løfmann og leder for forretningsutvikling i Norden og Baltikum, Thim Petterson.
Thim Petterson, Calle Ellinger og Berndt Løfmann.

Calle Ellinger kommer fra jobben som Feltingeniør i Omron Electronics med roboter og sikkerhet som sitt ansvarsområde. Det japanske morselskapet er en ledende produsent av avanserte teknologiske produkter og løsninger innen industriell automasjon. Produktporteføljen inkluderer blant annet automasjonsprodukter og produksjonsroboter til industrien.
– Overgangen til et nytt fagmiljø er ikke ubetydelig. Likevel er jeg allerede blitt ganske godt kjent med bransjen. Som deltaker på Glass og Fasadedagene i Lofoten fikk jeg bekreftet at fagmiljøet er kunnskapsrikt og at fellesskapet er både romslig og sosialt.
Jeg har sans for design og estetikk. Glass og Fasade er et spennende fagfelt og materialene glass og aluminium har egenskaper som passer utviklingen i byggebransjen. Våre produkter får alt til å henge sammen og jeg gleder meg til å bidra faglig og samtidig styrke Sikas posisjon i markedet og i fagmiljøet, sier Ellinger.
– Calle har en unik bakgrunn og kompetanse som vil styrke og tilføre vår Industriavdeling mye spennende kunnskap fremover, sier Berndt Løfmann.
Sika AG er et verdensomspennende konsern og materialleverandør innen tetting, liming, støydempning, forsterkning og beskyttelse av bærende konstruksjoner innen bygg og industri. Selskapet har vært representert i Norge siden 1968.
Sika- sveitsisk kvalitet, utviklet og finjustert i over 100 år! Siden 1968 har vi ført denne stolte tradisjonen videre også i Norge.
– I 2017 passerte vi 18 000 medarbeidere i over 100 land. Vi har nå 200 produksjonsfasiliteter. Sika Norge teller nå rundt 60 ansatte.

– Vårt mål er å være DEN ledende produsent og leverandør til bygge- og anleggsbransjen- innen Miljø og HMS. For oss er oppfyllelse av alle krav til REACH, TEK10, BREEAM, Grønne Bygg, utførlig dokumentasjon av LCA og CO2 regnskap en selvfølge.

Thim Petterson, Calle Ellinger og Berndt Løfmann.

Glynitveien 25
1400 SKI

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen