Bygger 196 nye leiligheter i Nittedal

AF Gruppen har inngått avtale med Øie Eiendomsutvikling AS om å bygge boligprosjektet «Kvernstua» i Nittedal i Akershus.

196 nye leiligheter skal bygges på Kvernstua i løpet av de neste årene.

Avtalen omfatter oppføring av 196 leiligheter fordelt på 7 leilighetsbygg med underliggende parkeringskjeller. I tillegg til leilighetene inneholder også prosjektet opparbeidelse av utomhusområder med ballplass, turstier, gang- og sykkelvei, og gangbro over Ørfiskebekken som omkranser prosjektet.

Prosjektet vil gjennomføres som totalentreprise og har en verdi på MNOK 474 eks. mva fordelt på 2 byggetrinn. Byggingen starter i juni 2019 med forventet ferdigstillelse i 4. kvartal 2021. Det er tatt forbehold om tilstrekkelig forhåndssalg før igangsetting av trinn 2.

– Vi ser frem til å sette i gang arbeidene med dette flotte boligprosjektet i Nittedal. Øie Eiendomsutvikling AS er en ny kunde for AF Gruppen, og vi ser frem til et godt samarbeid i tiden som kommer, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

196 nye leiligheter skal bygges på Kvernstua i løpet av de neste årene.
Boligene blir liggende i naturskjønne omgivelser med kort vei til marka.