Bygger 137 nye boliger på Sandslikollen i Bergen

LAB Entreprenør AS, et selskap i AF Gruppen (AFG) har inngått avtale med Sandslikollen AS om bygging av 137 leiligheter, like ved Statoils gamle hovedkontor i Bergen.

Prosjektet består av fem bygninger, som er knyttet sammen med felles parkeringsanlegg.

Boligene er fordelt på fem bygg som knyttes sammen med et underjordisk parkeringsanlegg. To av byggene er plassert på den delen av tomten tilknyttet det tidligere kontorbygget til Statoil (nå Equinor). Byggeprosessen skjer i to trinn. I forbindelse med begge byggetrinnene skal det etableres et påkostet utomhusanlegg.

Kontrakten er en totalentreprise og har en verdi på ca. MNOK 264 ekskl. mva.

Grunnarbeidene starter i august 2019 med planlagt ferdigstillelse av prosjektet i november/desember 2021.

Adm. dir. i LAB Entreprenør AS: Gard Kvalheim, tlf. 907 54 394
Konserndirektør Bygg, AF Gruppen: Henning Olsen, tlf. 917 41 592
Konsernsjef i AF Gruppen ASA: Morten Grongstad, tlf. 991 53 905

AF Gruppen er et av Norges ledende entreprenør- og industrikonsern med virksomhet innen Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi, Miljø, Offshore og Sverige.