Brynild Gruppen kaller tilbake et parti med Dent Salt lakris

Brynild Gruppen kaller tilbake et parti Dent Salt Lakris

(Fredrikstad, 13.09.16) Tilbakekallingen gjelder følgende produkt: Dent Salt Lakris merket Best før: 16.08.2017, 17.08.2017, 18.08.2017 og 02.09.2017. Brynild Gruppen ønsker å kalle tilbake dette produktet fordi det kan inneholde spor av peanøtter, og kan således gi allergiske reaksjoner hos personer med peanøttallergi. Det kan kun gi reaksjoner for personer med peanøttallergi.

Tilbakekallingen gjelder Dent Salt Lakris merket med Best før merking:

16.08.2017, 17.08.2017, 18.08.2017 og 02.09.2017

- Vi vil be folk om å sjekke om de har Dent Salt Lakris hjemme med disse Best før datoene. Om de finner produkter med en av disse datoene, ber vi dem om å enten kaste dem eller returnere dem til oss. Vi vil gi erstatning for produkter som sendes inn til oss, sier Flemming Formoe, markeds- og utviklingsdirektør i Brynild Gruppen.

-Produktene våre skal være i henhold til deklarasjon og trygge å spise, og er de ikke det så er det vår plikt å trekke dem fra markedet. Vi tar denne saken svært alvorlig og vil gå gjennom alle våre rutiner, sier han.

Forbrukere som har kjøpt produktet kan henvende seg til Brynild Gruppen på telefon

69 30 51 00 for å få erstatning.

Kontakt:

Flemming Formoe, markeds- og utviklingsdirektør i Brynild Gruppen, 994 27 466

Om Brynild Gruppen

Brynild Gruppen
Mosseveien 1
1601 Fredrikstad

Følg saker fra Brynild Gruppen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Brynild Gruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.