Brunsnegler en saga blott

Brunsneglene kommer krypende, de er slimete og ekle. De spiser nesten alt de kommer over og legger hundrevis av egg og har blitt en kjempestor utfordring for veldig mange hageeiere. Nå kan dette være historie. I samarbeid med vårt finske søsterselskap Aprillipäivä OY har vi gleden av å introdusere en finsk nyskapning – Snegledetektoren. En verdensnyhet som virker effektivt mot snegler.

Hagen blir fri for snegler

Snegledektoren graves ned (1 cm) som en tråd langs med hagekanten, og vil når sneglene kommer krypende, sende ut en spesialsneglegift som dreper umiddelbart. Samtidig får du melding inn i din Boligalarm App hvor på eiendommen din angrepet har skjedd. Giften er basert på jernfosfat (Ferramol) og er ufarlig for mennesker og dyr. Den store gevinsten er at giften kun aktiveres når sneglen passeres og at det er 100 prosent treffsikker. Dette betyr at hagen blir fri for brunsnegler.

Utviklet for badstuer

Snegledetektoren ble utviklet for å beskytte den finske nasjonalhelligdommen saunaen mot den innpåslitne Iberiasneglen. Sneglene trives med fuktighet og varme og la eggene sine inne i badstuen. Finnene satte en effektiv stopper for uønskede saunagjester gjennom å utvikle en snegledetektor. Denne fungerte så bra at den raskt ble adoptert som beskyttelsesvern for hager og terrasser.

«ET» varsler om uønskede angrep

Snegledetektoren som i Finland har fått navnet Etana tappaa (ET), som direkte oversatt betyr snegledreper. Snegledetektoren vil i år bli testet ut på Sørlandet. Aprillipäivä har hatt stor suksess med «ET» i Finland, så vi har også store forventninger til produktet. «ET» kobles til boligalarmen og vil som en kjent navnebror fra verdensrommet varsle om uønskede angrep. I tillegg vil man på samme måte, som man får varsel om dårlig batteristatus, også få varsel når man må fylle på Ferramol – alt enkelt tilgjengelig på din smart telefon. Jernfosfatet fylles på i en sentral beholder og holder normalt til omkring 10 000 snegler.

Ubekymret og barbeint

-Vi synes «ET» er genial. Du slipper for eksempel å gå rundt i hagen med saks og klippe snegler eller ta i bruk andre grisete metoder. Med detektoren blir sneglene liggende ved inngangen til hagen. Det betyr at du nå kan vandre barbeint i hagen uten å risikere å skli på en slimete inntrenger, sier administrerende direktør Viggo Skeisvoll. -I sammenhengen med testintroduksjonen av Snegledetektoren vil vi også teste ut et spesialabonnement som også inkluderer fjerning av de døde sneglene.

Testes ut i 5000 hager i år

"ET" er blitt svært populær i Finland. I testperioden ønsker vi å teste den ut i 5 000 hager, fortrinnsvis på øst- eller sørlandet. Vi ber derfor både nye og eksisterende kunder i dette området, som ønsker å teste ut detektoren om å melde sin interesse på www.sectoralarm.no

Det er i dag ikke mulig å bruke snegledetektoren uten tilkobling til en boligalarm fra Sector Alarm.

For mer informasjon: www.sectoralarm.no