Lokalii

Bruk høstferien til å utforske Oslos ukjente lokale perler

Sommeren er så definitivt over, men Oslo er så mye mer enn en sommerby. Appen Lokalii viser deg hvilke aktiviteter Oslo har å by på, selv om solkremen er byttet ut med frakken!

Kunne kanskje et fotokurs være noe å bruke regntunge dager på? Foto: Lokalii

Oslo er en by med enorme muligheter. Men dagene går raskt unna til jobb, handling og trening og man har sjeldent tid hverken til å tenke litt utenfor boksen eller gjøre hverdags- og helgeaktiviteter som varierer litt fra det vanlige. Men man blir kontinuerlig minnet på om hva alle andre gjør gjennom Instagram- eller Snapchat. Men nå er høstferien godt i gang, hvorfor ikke gjøre noe med saken?

– Mer enn marka

Med Lokalii-appen er Oslo, og verden, for dine føtter. Her finner du helt unike lokale oppdagelser, aktiviteter og opplevelser. Og ja – alt skjer i Oslo.

– Å gå turer og utforske Oslo-marka er helt fantastisk, men Oslo har mye mer å by på. I alle nabolag finnes det mennesker som har hobbyer og interesser som de kan tilby gjennom Lokalii-appen. Det er nettopp dette som gjør Lokalii unik – hver eneste dag kan du oppdage noe nytt å gjøre og skape magiske øyeblikk for deg og dine, sier Pouria Ruhi i Lokalii.

– Høstferien er den perfekte anledning til å bruke Lokalii-appen. Start dagen med å fly over byen eller padle ned Akerselva i en kajakk før du lunsjer med en portugisisk kaffeopplevelse. Er det overskyet kan du lære deg å fotografere uten kamera, før du får en Eritreisk matopplevelse og ender kvelden med en som tar deg med ut på byens beste utesteder, sier Ruhi.

Lokalt kompass

Visit Oslo sin The Great Escape to Oslo-video, som nærmest har tatt hele verden med storm og har over to millioner visninger på Facebook og Youtube, viser noe av det en litt annerledes Oslo-ferie kan være. Og visste du at SUP (Stand up padle)-delen av filmen er levert av Lokalii?

– Visit Oslo-videoen viser Lokaliis’ mange muligheter som padling og vinsmaking – med en god dose aktiviteter og intimkonserter. Lokalii skal være ditt lokalkompass når du ikke har en god plan for din neste date, eller når du ikke vet hva du skal gjøre med barna på søndag.

Så hva med for eksempel en helaften med Eritreisk mat og drikke? Eller et ekspresskurs i øl-brygging? Eller et danske-kurs i norsk folkedans på Hausmania? Ikke «sitt på gjerdet» og la feriedagene og høsten fly forbi. Opplev Oslo og byens enorme muligheter som er rett utenfor døren din!

Lokalii kan lastes ned gjennom Apple Store eller Google Play og er svært enkel å bruke. Og husk – sitter du inne med en opplevelse eller aktivitet du ønsker å dele med andre så ikke nøl med å dele den med tusenvis av andre Lokalii-brukere! God høstferie!

For ytterligere informasjon om Lokalii eller noen av de spennende opplevelsene man finner i appen, ta kontakt med gründer Pouria Ruhi +4793257526

Kunne kanskje et fotokurs være noe å bruke regntunge dager på? Foto: Lokalii
Hva med en eritreisk matopplevelse i Oslo i høstferien? Foto: Lokalii
Kajakk i Akerselva er aldri feil, heller ikke i høstferien. Foto: Lokalii
Hva med å utforske lokal Oslo-øl? Foto: Lokalii
Oslo fra luften. Foto: Lokalii

Om Lokalii

Følg saker fra Lokalii

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Lokalii på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.