Bruce Springsteen utgir selvbiografi

Bruce Springsteens selvbiografi "Born To Run" får verdenslansering 27. september. Forlaget Simon&Schuster utgir boken i USA, og Cappelen Damm er stolt utgiver av den norske utgaven.

Springsteen avslører mye nytt
Bruce Springsteen startet arbeidet med boken i 2009. Han skriveroppriktig og levende om oppveksten i Freehold, New Jersey, om sin sterke drøm om å bli musiker, sinførste karriere som klubbmusiker i Asbury Park, og om etableringen av the E Street Band. Springsteen forteller også om de personlige problemene som ledet frem til hans største kommersielle suksess som musiker, og vi får vite hvorfor sangen “Born to Run” avslører mer enn det som tidligere har vært kjent for offentligheten.

Å skrive om seg selv er en merkelig prosess. Men i et prosjekt som dette gir man et løfte til leserne om å være ærlig og vise innsiden. I denne teksten forsøker jeg virkelig på det, skriver Springsteen i boken

Cappelen Damm utgir norsk utgave
- Dette er en fantastisk bok. Bruce Springsteen er en av vår tids største rockelegender og skriver sine memoarer med den samme autentisiteten og energien som har gjort han så unik. «Born to Run» er mye mer enn en tradisjonell rockebiografi, det er en reflektert og sterk bok som også kan leses som en moderne amerikansk saga. Vi er stolte over å være Springsteens norske utgivere, sier redaksjonssjef i dokumentaravdelingen Ingebrigt Waage Hetland i Cappelen Damm.