Bruce Springsteen slipper nytt album, ‘Western Stars’, 14. juni

Første låt ut er ‘Hello Sunshine’ og slippes fredag 26. april

Bruce Springsteens første studioalbum på fem år tar musikken hans til nye høyder og henter inspirasjon fra Sør Kalifornisk popmusikk fra 60- og 70-tallet. Det meste av albumet ble spilt inn i Springsteens hjemmestudio i New Jersey, ispedd opptak fra California og New York. Springsteens 19. studioalbum ‘Western Stars’ slippes 14. juni på Columbia Records og kan forhåndsbestilles fra fredag 26. april.

“This record is a return to my solo recordings featuring character driven songs and sweeping, cinematic orchestral arrangements," sier Springsteen. "It's a jewel box of a record."

Det 13 spor lange albumet tar oss med på en Amerikansk reise langs landeveier og ørkner, isolasjon og felleskap, tilhørighet og håp.

Første låt ut, ‘Hello Sunshine’ slippes fredag 26. april.

Albumet er produsert av Ron Aniello og Springsteen selv spiller bass, keyboard og en rekke andre instrumenter. Patti Scialfa tilføyer vokal og vokalarrangement på fire av sporene. Arrangementene for øvrig inkluderer stykere, blåsere, pedal steel og bidrag fra over 20 musikere. Noen av de involverte er Jon Brion (Celesta, Moog og farfisa), David Sancious, Charlie Giordano, og Soozie Tyrell. Albumet er mikset av den 13 ganger Grammyvinnende Tom Elmhirst.

‘Western Stars’

1. Hitch Hikin’

2. The Wayfarer

3. Tucson Train

4. Western Stars

5. Sleepy Joe’s Café

6. Drive Fast (The Stuntman)

7. Chasin’ Wild Horses

8. Sundown

9. Somewhere North of Nashville

10. Stones

11. There Goes My Miracle

12. Hello Sunshine

13. Moonlight Motel

Alle sanger skrevet av Bruce Springsteen

Springsteens karriere spenner over 40 år og startet i 1973 med albumet ‘Greetings from Asbury Park’. Han har siden da høstet 20 Grammys, vunnet en Oscar og en Tony, blitt innlemmet i The Rock and Roll Hall of Fame, fått Kennedy Center Honor og ble MusiCares Person of The Year i 2013. Biografien ‘Born To Run’ (Simon & Schuster) og albumet ‘Chapter and Verse’ fra 2016 ble tildelt Presidential Medal of Freedom i november 2016. Springsteen skrev også historie med sitt 236-lange forestillingsløp med ‘Springsteen on Broadway’ på Jujamcyn´s Walter Kerr Theatre fra oktober 2017 til desember året etter. Samme år kom også soundtrack og Netflix-spesial som tok `Springsteen on Broadway' inn i de tusen hjem.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv