Bringlaget til Sykkel-VM er klart

Stor interesse for å sykle på Brings VM-lag. Nå er alle ni tatt ut, og manager Mads har trua.
Her er flesteparten av deltakerne på Brings lag til VM. Fra venstre Morten Armyr, Pål Skjønhaug, Tove Lystad, Leif Gunnar Bjerke (som skal være med som sportsdirektør, sjåfør og mekaniker), Bill Søbstad, Kimberly Tvedten, Geir Tony Brovold og Mona Marthinsen. Nede til høyre sitter Mads Kaggestad. Daniel Stavsøien og Mette Kylgård hadde ikke mulighet til å være med på denne samlingen. Foto: Tore Oksnes.

Bring er offisiell logistikkleverandør for Sykkel-VM i Bergen i september, og i den forbindelse ble det søkt etter medarbeidere som ville sykle fra Oslo til Bergen. Ni spente medarbeidere i Posten og Bring er tatt ut og allerede i gang med forberedelsene.

Mange ville sykle

Mer enn hundre medarbeidere meldte seg da muligheten for å bli med på Brings sykkelag ble kunngjort i forrige uke.

– De som skulle ta ut laget fikk et luksusproblem, det var veldig mange gode kandidater, sier Jørn Michalsen i konsernstab Kommunikasjon.

Laget består av ni deltakere. Tre av disse ble plukket ut på forhånd, og skal være kapteiner. De seks siste skal være vanlige mosjonister som tar turen som en utfordring.

Dette er laget som skal sykle:

Tove Lystad fra Skedsmo. Avtalekontroller i Post.
Mona Marthinsen fra Kolbotn. Postbud i Nydalen.
Bill Søbstad fra Nittedal. KAM i E-handel.
Pål Skjønhaug fra Fredrikstad. Rådgiver i Kundeservice i Sarpsborg.
Kimberly Tvedten fra Skjetten. Befrakter i Bring på Alnabru i Oslo.
Daniel Stavsøien fra Bergen. Befrakter i Bring i Bergen.
Morten Armyr fra Vestli i Oslo. Jobber i Frimerketjenesten (kaptein).
Geir Tony Brovold fra Kolbotn. Fagsjef på Østlandsterminalen (kaptein).
Mette Kylgård fra Kløfta. Rådgiver på HR-senteret (kaptein).

Manager Mads

Mandag møttes sju av de ni deltakerne for første gang. Her traff de også Mads Kaggestad, som med glimt i øyet presenterte seg som deres manager. Han skal følge opp deltakerne i treningsarbeidet fram mot starten fra Oslo onsdag 20. september. Laget skal etter planen ankomme Bergen på VMs nest siste dag, lørdag 23. september.

– Dette var en herlig gjeng med friskuser, som tar utfordringen med et smil. Det er flotte amabassadører for Posten og Bring. At så mange meldte seg på for å delta, viser at dette er en arbeidsplass hvor man er opptatt av helse og trening, sier Mads Kaggestad.

Følg gjerne Bringlaget både før og under turen på Postens og Brings SoMe-kanaler #bringsykkelvm