Brexit og fisk er tema på Solstrandseminaret

Brexit og politisk debatt om den framtidige fiskeripolitikken, er blant det som blir tatt opp på Solstrandseminaret torsdag 24. august. Det er interesseorganisasjonen Fiskebåt Sør som annet hvert år arrangerer Solsdtrandseminar på Solstrand hotell i Os.

På slutten av dagen blir det debatt om den framtidige fiskeripolitikken både nasjonalt og internasjonalt, der sentrale politikere og listetopper deltar. Media er velkommen til å følge møtet og debatten.

PROGRAM SOLSTRANDSEMINARET 24. august 2017

Kl 09:45-10:15   Kaffe i utstillingsteltet i hagen til Solstrand Hotel & Bad

Kl 10:15-10:25   Velkommen Styreleder i Fiskebåt Sør, Stig Østervold

Kl 10:25-11:00   What challenges will the fishing industry/fishing fleet face due to UK exiting the EU? President Gerard van Balsfoort, Pelagic Freezer-trawler Association (PFA) in EU. Hvilke utfordringer kan Norge stå overfor etter Brexit? Audun Maråk, adm. dir i Fiskebåt

Kl 11:00-11:30   Fordeling og bærekraftig forvaltning – Norge i et internasjonalt perspektiv? Professor Linda Nøstbakken, Norges Handelshøyskole (NHH)

Kl 11:30-12:00   Besøke utstillerne

Kl 12:00-13:00   Lunsj

Kl 13:00-13:30   FiskInfo og fangstkontroll i pelagiske fiskeri Fagsjef Rita N. Maråk, Fiskeri- og Havbruksnæringens Forskningsfond

Kl 13:30-14:00   En fremtidsrettet fiskeripolitikk Innledere: Statssekretær Ronny Berg (FrP) og styreleder i Fiskebåt, Jonny Berfjord

Kl 14.00-14:30   Kaffe og mulighet til å besøke utstillerne

Kl 14:30-16.30   Debatt om en fremtidsrettet fiskeripolitikk.
Deltakere i paneldebatten:
Statssekretær Ronny Berg (Fremskrittspartiet), Ove Trellevik (Høyre), Terje Breivik (Venstre), Ingrid Heggø (Arbeiderpartiet), Geir Toskedal (Kristelig Folkeparti), Nils T. Bjørke (Senterpartiet), Linda Nøstbakken, NHH og medlem av Eidesenutvalget, Jonny Berfjord, styreleder i Fiskebåt. Debatten ledes av Odd Kristian Dahle, informasjonsleder i Fiskebåt