Breed Reply investerer i to IoT-virksomheter i oppstartsfasen i Europa

Breed Reply , en ledende aktiv investor i IoT-selskaper (Tingenes Internett) som er i oppstartsfasen, har kunngjort to nye investeringer – CageEye og ubirch. Selskapet har sikret seg totalt EUR 5,8 millioner i finansiering siden oppstart, inkludert denne investeringsrunden.

Disse nye investeringene betyr at Breed Replys paneuropeiske investeringsportefølje for IoT-selskaper i oppstartsfasen har økt til 22 selskaper i mange ulike sektorer. Sektorene omfatter helse og velvære, industriell IoT, smart-bygninger og -byer samt sikkerhet og plattformer. Så langt i 2018 har Breed Reply investert i fire nye IoT-selskaper, med planer om å styrke porteføljen enda mer.

De nye selskapene er:

CageEye
Oslo-baserte CageEye har utviklet en verdensledende AgTech-plattform. Det er en IoT-teknologi for lakseoppdrettsbransjen, utformet for å overvåke atferden til biomassen i bur og forbedre fôringsprosessene. CageEye-løsningen er enkel å implementere, og gir helautomatisert, appetittkontrollert fôring som kan redusere fôrsløsingen betydelig. Fôrsløsing utgjør en betydelig kostnad for produsentene. Systemet, som er utviklet i samarbeid med Havforskningsinstituttet, bruker akustikkdata og avanserte analyser for å finne ut når fisken er sulten og mett.

Noen av verdens ledende lakseprodusenter har allerede dratt nytte av systemet. CageEye har identifisert muligheter for å utvide bruken av teknologien i Canada, Chile, Tasmania og Skottland, samt med andre arter innen akvakultur. CageEye utvikler også en sikkerhetsløsning for biomasse basert på maskinlæring.

CageEye har hentet inn EUR 2,3 millioner i finansiering og støtte siden 2016, inkludert denne investeringsrunden siden de for første gang begynte å selge produktet for kommersiell bruk. CageEye har allerede sikret seg ytterligere EUR 1,5 millioner med investering som del av en ny runde med kapitalinnhenting i 2019.

ubirch
ubirch er basert i Köln og Berlin og har bygd en løsning som muliggjør en kontinuerlig kjede av sikkerhet og konfidensialitet for innsamling, håndtering og oppbevaring av data. Denne kjeden begynner med en meget lett blokkjedeklient som kan betjenes på alle IoT-sensorer, til og med batterier. Hver sensor som driver protokollen, har en privat nøkkel som genererer en digital signatur for hver måling som overføres. Det betyr at både identiteten og integriteten til IoT-dataene kan bekreftes av alle på mottakersiden.

Kritiske data er forankret i en todelt blokkjedearkitektur. ubirch-løsningen, som ikke er maskinvareavhengig, muliggjør et stort utvalg av IoT-bruksområder for infrastruktur, bygninger, maskiner og enheter med kunder i forsikrings-, telekom- og produksjonsbransjene. Gartner, den ledende aktøren innen IT-markedsundersøkelser og -konsulenttjenester kalte ubirch en av de «gode leverandørene innen forsikringsbransjen» i 2017. ubirch har hentet inn mer enn EUR 2 millioner siden oppstart i 2014, inkludert denne runden.

Emanuel Angelis, administrerende direktør i Breed Reply, sa følgende: «Begge disse selskapene har verdensledende IoT-teknologi i sine respektive fagområder. Først og fremst har de løsninger som løser virkelige problemer som bransjene møter på, og de har åpnet opp muligheten til å utvikle nye forretningsmodeller. CageEye har potensialet til å spare fiskeoppdrettsbransjen for millioner hvert år ved å øke avkastningen og redusere sløsingen av fôr. ubirch bruker blokkjedeteknologi til å skape bemerkelsesverdig tillit til «tingene» som er en del av IoT og dataene de utveksler. Hvert selskap har ambisiøse planer om ekspansjon, og vi ser frem til å hjelpe dem med å realisere disse planene.»

Bendik S. Søvegjarto, administrerende direktør i CageEye, hadde følgende å si: «Laksemarkedet i akvakulturbransjen er stor og voksende, men møter på utfordringer. CageEye-løsningen har vært under utvikling over mange år for å løse ett av hovedproblemene produsenter møter på: sløsingen av fôr mens laksen vokser. Den unike IoT-løsningen vår, som tilbyr blant annet en helautomatisk løsning for fôring, vil drastisk endre hvordan produsenter løser problemet. Finansieringen fra Breed Reply vil støtte fremtidig forskning og utviklingsarbeid samt ekspansjonen vår til nye markeder.»

Stephan Noller, administrerende direktør i ubirch, sa følgende: «Tillit er det største problemet for IoT-virksomheter i dag. Problemet forhindrer at IoT-teknologi implementeres i mange bransjer. ubirch tilbyr den sterkeste sikkerhetsarkitekturen ved å bruke både offentlig og privat nøkkelkryptografi og blokkjedeteknologi. Vi har allerede sett kraftig interesse fra en rekke ledende multinasjonale selskaper, og støtten fra Breed Reply vil bidra til å øke interessen for teknologien vår.»

De to selskapene oppfylte Breed Replys investeringskriterier for selskaper som kombinerer dyktige bedriftsledelsesteam med en innovativ teknologi som løser et ekte problem. I tillegg til finansiering vil Breed Reply samarbeide tett med ledelsen for å støtte utviklingen til begge selskaper for å raskt kunne nå det neste utviklingsstadiet og fremtidige investeringsrunder. I fjor hentet en tredjedel av Breed Reply-porteføljen inn mer enn USD 50 millioner fra første runde med finansiering.

Breed Reply-teamet har betydelig erfaring med skalering av bedrifter i oppstartsfasen, grundig forståelse av ulike markeder, bevist merittliste innen utvikling av salgskanaler og sterk teknologisk DNA. Teamet samarbeider også tett med Reply-konsernet, et ledende selskap innen konsultering, systemintegrering og digitale tjenester med et tilstedeværelse i markeder i hele Europa og USA, for å hjelpe de investerende selskapene med å kommersialisere produktene sine.

--- SLUTT ---

Om Breed Reply
Breed Reply, som er Replys aktive operative investor, finansierer og gir støtte til utviklingen av IoT-selskaper (Tingenes Internett) som er i oppstartsfasen, i Europa og USA. Breed Reply er basert i London, men har driftskontorer i Tyskland og Italia, og støtter entreprenører og unge talenter ved å bringe nye ideer raskt ut til markedet. Dette gjøres med tre grunnleggende tjenester: finansiering i de tidlige stadiene, aktivt operasjonell engasjement med kunnskap om hvordan man driver forretningsvirksomhet, ekspertise innen lederskap og teknologi og markedsstøtte gjennom det omfattende Reply-nettverket. Breed Reply fokuserer på Tingenes Internett i alle markeder, og den nåværende produktporteføljen omfatter trening og velvære, smart-bygninger og -byer, sikkerhet, industriell IoT og plattformer.

Om CageEye
CageEye er et hydroakustisk system for overvåking av fisk. Systemet gir en oversikt over vannsituasjonen i et bur ved å måle den vertikale distribusjon av fiskene samt fisketetthet. CageEye gir en objektiv måling av fiskerespons på mating/appetitt. Systemet kan vise dataene både i sanntid og som historisk visning helt tilbake til da operasjonen startet. CageEye er basert på 7 års utvikling og mer enn 30 års forskning i samarbeid med Havforskningsinstituttet og Universitet i Oslo.

Om ubirch
ubirch er en teknologiprodusent for Tingenes Internett. Med en spesielt utviklet protokoll og en matchende nettskyserverdel kan nyetableringen, som har lokaler i Köln og Berlin, iverksette nyskapende bruksområder for Tingenes Internett. Teamet består av spesialister innen blokkjede- og kryptografiteknologi og datadrevne forretningsmodeller.

Redleaf Communications
Robin Tozer / Ian Silvera
breed@redleafpr.com

Piraeus Bank Presents the Principles for Responsible Banking with the Governor of the Bank of Greece16.1.2019 18:21Pressemelding

The Principles for Responsible Banking were presented today for the first time in Greece at an event organized by Piraeus Bank with Mr. Yannis Stournaras, the Governor of the Bank of Greece, as the keynote speaker. The event was organised as part of Piraeus Bank’s commitment to the United Nations Environment Programme Finance Initiative (UNEP FI). Piraeus is the only Greek bank to be a member of the global initiative, which includes twenty-eight banks from around the world, representing over USD 17 trillion in combined assets. Mr. Yannis Stournaras, the Governor of Bank of Greece, highlighted in his speech that the Bank of Greece fully supports the Principles for Responsible Banking and urges all of the banks to endorse the Principles and set ambitious targets. The Bank of Greece was one of the first central banks to become involved with the climate change issue, establishing the Climate Change Impacts Study Committee in 2009 and investing in one of the most significant Sustainable Dev

Arrowgrass Has Agreed to an Extension of Its Irrevocable Undertaking Regarding Its Holdings in Basware Corporation16.1.2019 17:30Pressemelding

The investment funds of Arrowgrass Capital Partners LLP (“Arrowgrass”) hold, directly and indirectly, over 24 per cent of all shares and votes in Basware Corporation (“Basware”), a Finnish listed company providing networked source-to-pay solutions and e-invoicing services. Arrowgrass refers to the announcements made by Basware on 16 November 2018, 20 November 2018 and 7 December 2018 with regard to a possible tender offer by Tradeshift Holdings Inc. (“Tradeshift”) for Basware. Arrowgrass announces that it has agreed, under certain conditions, to extend an irrevocable undertaking with Tradeshift to accept a tender offer by Tradeshift for Basware, should Tradeshift publicly announce its tender offer in accordance with applicable laws and regulations no later than 28 February, 2019. Arrowgrass recognizes that Basware has emphasized in its announcements that the launch of the tender offer remains uncertain. About Arrowgrass Arrowgrass Capital Partners LLP is a London headquartered alternat

PCI Security Standards Council Publishes New Software Security Standards16.1.2019 15:25Pressemelding

Today, the PCI Security Standards Council (PCI SSC) published new requirements for the secure design and development of modern payment software. The PCI Secure Software Standard and the PCI Secure Lifecycle (Secure SLC) Standard are part of a new PCI Software Security Framework, which includes a validation program for software vendors and their software products and a qualification program for assessors. The programs will be launched later in 2019. “Innovation in payments is moving at an incredible pace. Each advancement provides the industry the opportunity to develop applications more quickly and efficiently than before and to design software for new platforms for payment acceptance,” said PCI SSC Chief Technology Officer Troy Leach. “The new PCI Secure Software Standard and PCI Secure SLC Standard support this evolution in payment software practices by providing a dynamic way for developers to demonstrate their software protects payment data for the next generation of applications.”

Keio Plaza Hotel Hosts “Hina-matsuri (Girls’ Doll Festival)” Event – 6,800 Magnificent Hanging Art Ornaments and Tea Ceremony Culture16.1.2019 14:05Pressemelding

Keio Plaza Hotel Tokyo (KPH), one of Japan’s most prestigious international hotels located in Shinjuku, Tokyo, will host an event entitled “Hina-matsuri through Tea Ceremony Culture and Hanging Art” to help guests celebrate Japan’s cultural event known as Girls’ Doll Festival or “Hina-matsuri” from February 1 (Friday) to March 28 (Thursday), 2019 with magnificent hanging art ornaments displayed in our lobby and special menu items served in our restaurants. In addition to the display of some 6,800 magnificent and ornate handmade dolls and other traditional decorations in this coming event, our Hotel will also display various traditional and historical art items used in traditional Japanese tea ceremony, which has long been a part of the cultural upbringing of Japanese women from the Meiji Period (1868 to 1912). This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20190116005191/en/ About 6,800 hanging decorative art ornaments meticul

Virgin Voyages Calling All RockStars to Sea16.1.2019 14:00Pressemelding

Virgin Voyages, the new lifestyle brand set to disrupt the travel industry, today released several designs and images of their RockStar Suites. The new company is throwing out traditional clichés on luxury and formalities, and instead bringing Rebellious Luxe to life at sea with their RockStar Suites designed by Tom Dixon’s Design Research Studio as the pinnacle of that experience. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20190116005444/en/ Massive Suite Living Room. (Photo: Business Wire) Highlights of the Massive Suite, the top suite aboard the Scarlet Lady, include its very own guitar-clad music room, views of the ocean from every corner of the suite, and a massive terrace complete with its own Peek-a-View outdoor shower, hot tub, hammocks and a runway outdoor dining table, where a staircase will help Sailors make their way on top of the table for dancing. “Virgin has always avoided stuffy formalities and brought a lo