Boots henter London til Strømmen og Ullensaker

Med mange ekstra kvadratmeter fylt med eksklusive kosmetikkprodukter blir Boots apotek Strømmen og Boots apotek Ullensaker unike skjønnhetsdestinasjoner med det beste fra Boots-universet. Inspirasjonen kommer fra de nyåpnede Boots stores i Sør-Korea

Administrerende direktør Margrethe Sunde, regionssjef Mi Pettersen, apoteker Cecilie Rise, marketingdirektør Marianne Laurendz og driftsdirektør David Todd kunne ønske velkommen til nye Boots apotek Ullensaker 13. mars.

Apotekene i Ullensaker og på Strømmen har fått en massiv ansiktsløftning og mengder av nye, spennende tilskudd til sortimentene innen hudpleie og skjønnhet.

-Sortimentet skal være det beste vi har å by på både fra vårt rikholdige sortiment av egne merkevarer og internasjonale kvalitetsmerker fra andre leverandører, forteller David Todd, driftsdirektør i Boots Norge.

– Her skal kundene finne alt de trenger innen hudpleie og kosmetikk. Fra våre egne serier, som No7, Soap & Glory, Soltan og Botanics, får vi inn et bredere og enda mer spennende sortiment enn vi har plass til i de øvrige Boots apotekene. Her kan vi by kundene våre på den spennende og eksklusive London-følelsen mange er så glade i. Vi er også så heldige at vi har fått med oss Clinique og Biotherm på laget i første omgang. Disse seriene gir oss enorme muligheter og kundene et komplett hudsortiment som mangler sidestykke i Norge. Vi har også store forventninger til merket Mádara som er basert på naturlige ingredienser og er ny for de fleste nordmenn, forklarer Todd.

Ekspertråd

Storsatsingen fra Boots apotek kommer som et svar på endringene i kundenes vaner og krav til hudpleie.

–Vi ser at kundene våre er mer opplyste enn noensinne. De setter høyere krav til de produktene de skal bruke, har mye kunnskap om hud og hudpleie. Det tar vi på alvor. Vi ønsker at kundene skal finne høykvalitets-produkter som passer deres preferanser hos oss, sier Todd.

De nyombygde apotekene vil også få egne, spesialutdannede skjønnhetseksperter.

– Vi setter som alltid høye krav til kompetansen hos våre ansatte. Derfor er det viktig å kunne gi kundene veiledning innen hudpleie og sminke som er på ekspertnivå. Dette er et naturlig tilskudd til den kompetansen innen helse, sykdom, legemiddelbruk og hudpleie apotekene våre allerede har.

Innen året er omme vil flere Boots apotek få en stor ansiktsløftning.

Koreansk inspirasjon

Med den store internasjonale organisasjonen i ryggen har det vært en naturlig utvikling for Boots Norge og ta hudpleie ett steg videre.

– Dette prosjektet er virkelig internasjonalt. Inspirasjonen kommer fra nyåpningene vi har hatt i Sør-Korea, ett av verdens mest spennende og innovative hudpleiemarkeder. Vi har jobbet tett sammen med våre internasjonale kolleger for å sikre oss det beste på alle områder. Den internasjonale erfaringen er vår styrke, og gjør at vi kan tilby kundene noe ingen andre har, forklarer David Todd.

Nye Boots apotek Ullensaker åpner 13.03 mens Boots apotek Strømmen åpner dørene for den nye kundeopplevelsen 22.03.

Last ned bilde
Ordfører i Ullensaker kommune, Tom Staahle, hadde æren av å klippe snoren på nye Boots apotek Ullensaker
Last ned bilde
Med egen skjønnhets-og velværeavdeling er de nye Boots apotekene unike skjønnhetsdestinasjoner.
Last ned bilde
Mange nye, spennende produkter har kommet inn i sortimentet hos Boots apotek Ullensaker.
David Todd, Driftsdirektør