Boots apotek bidrar til høstens store løpefest

Å føle seg bra er en hjertesak for oss, derfor er KK-mila en naturlig samarbeidspartner, sier administrerende direktør i Boots Norge, Margrethe Sunde.
Husk gode sko når du stiller til start i KK-mila

Lørdag 2. september går det tradisjonsrike løpet, KK-mila, av stabelen for 8. gang og Boots apotek er med på laget. Deltakerne kan selv velge om de vil gå eller løpe og om de vil tilbakelegge en distanse på 5 eller 10 kilometer. Og etter målgang er det kos og velvære som gjelder.

– Vi stiller med egen stand inne på Bislett stadion, der deltakerne kan få en smakebit av det som gjør oss så spesielle, forteller kommunikasjonsansvarlig i Boots Norge, Anne Margrethe Aldin Thune.

– Våre egne merkevarer, slik som No7, er selvsagt med, og vi sørger for at alle deltakerne får med seg en del av vårt univers og den gode Boots-opplevelsen som mange også kjenner fra Storbritannia, sier Thune.

Helse og velvære
Løping, jogging og gåing har alle beviste helsefordeler på muskulatur og kondisjon. Løping øker også forbrenningen, og har den fordelen at det eneste du egentlig trenger er et par gode løpesko.

For Boots Norge er det først og fremst helse og velvære som står i sentrum, og dette gjør KK-mila til en naturlig samarbeidspartner for kjeden.

– KK-mila er et lavterskel-løp som setter kvinners helse og trivsel i fokus. Her kan man være med uansett formnivå, og arrangementet er et velfortjent avbrekk i hverdagen for mange kvinner. Dette sammenfaller i stor grad med det vi står for. Vi jobber hver eneste dag for alles rett til å føle seg bra, forteller administrerende direktør i Boots Norge, Margrethe Sunde.

– Dermed er KK-mila en naturlig samarbeidspartner for oss, avslutter hun.

Boots apotek har egen stand på Bislett stadion under KK-mila.

Du møter oss fredag 1. september og lørdag 2. september

Dette bør du tenkte på før du løper:

• Husk å spise en god frokost og/eller lunsj på selve løpsdagen. En gjenganger i idrettsmiljø er havregrøt og gjerne noe frukt for rask energi tett opp mot selve starten.
  • Bruk gode sko. Løpet går hovedsakelig på asfalt, noe som kan belaste knær. Har du nye sko er det lurt å teste disse ut på forhånd.
  • Ta gjerne en titt på løypekartet før start slik at du kan disponere krefter og unngå store overraskelser som motbakker og krappe svinger.
  • Er det meldt dårlig vær? Ta med klær for skift etter løpet slik at du ikke trenger å gå rundt i våte klær.

Husk gode sko når du stiller til start i KK-mila

Vi har kjedekontor i Nydalen og grossisten Alliance Healthcare på Langhus.