Bon Jovi til Stavanger for første gang

Bon Jovi returnerer til Norge i 2019, med sin første turné på 6 år! Lørdag 8. juni besøker et av verdens største rockeband Stavanger og Viking Stadion for første gang, etter massiv etterspørsel fra lokalbefolkningen. Gruppa har spilt tusenvis av utsolgte show verden over, og det er ingen tvil – Bon Jovi = One Wild Night.

Det populære Stavanger-bandet Skambankt er med som support.

“Those huge shows, tens of thousands of people all together as one, that’s what we do,” forteller Jon Bon Jovi, “There’s nothing better than playing those outdoor shows to thousands of our fans. We can't wait to see you all.”

Bandets forrige suksessfulle album, This House Is Not For Sale, debuterte på toppen av listene flere steder i verden. Albumet var et resultat av en stormfull periode i bandets tre tiår lange historie, og ble lansert gjennom en serie intimkonserter i 2016. Dette ble også starten på en ny epoke for Bon Jovi.

Deres siste verdensturné i 2013, Because We Can World Tour, var bandets tredje turné på seks år som ble rangert som verdens mest innbringende, noe kun The Rolling Stones har klar tidligere. Den gang besøkte Bon Jovi både Telenor Arena og Koengen i Bergen, og konserten i Stavanger i juni er deres første i Norge siden den gang.

Bandet har utviklet, og består i tillegg til Jon av originalmedlemmene David Bryan og Tico Torres, bassist Hugh McDonald, co-produsent og medlåtskriver John Shanks, multiinstrumentalist Everett Bradley og gitarist Phil X, som var med bandet på Because We Can World Tour i 2013.

“We’ve become a new, rejuvenated Bon Jovi,” forteller Jon, “A refreshed line up that kills every night.  We sound better than ever and we’re enjoying every minute.  We are out there as a band, feeding off each other and the fans, having the time of our lives all over again."

På denne turnéen står musikken og låtene i fokus, hele katalogen som har gjort at Bon Jovi har solgt over 130 millioner album. Bandet har om lag 95 sanger på lager, og kan levere et unikt show hver kveld, men stiller selvfølgelig med klassikere som «You Give Love A Bad Name», «It’s My Life», «Wanted Dead Or Alive», «Bad Medicine», «Who Says You Can’t Go Home», «Keep the Faith»,  «Always», «Have A Nice Day» og selvfølgelig «Livin’ On A Prayer».

Billetter i salg 2. november kl. 10.00.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n