Boligmesse på Steinkjer med 60 inspirerende eksperter

15. – 17. april blir det igjen Boligmesse i Steinkjerhallen. I år er messen fullbooket med 60 lokale og nasjonale eksperter, og prosjektleder Ronny Bjørnsen frister nordtrønderne med Norges største Boligmesse-stand full av inspirasjon, nyheter og messetilbud.

Compass Fairs AS arrangerer tjue Boligmesser i 2016. Arrangøren har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene. Foto: Bård Gundersen

- Vi hadde stor suksess i fjor, så årets Boligmesse har vært utsolgt lenge, sier Bjørnsen, som er storfornøyd med fagmiksen på årets messe. - I år blir det masse inspirasjon og tilbud til bolig, hytte og utemiljø, og uvanlig mye action og aktiviteter, smiler han.

Publikum kan glede seg til både Handy Girl-konkurranse, Ballongslipp med premier og foredrag med Otto Robsahm, Norges populære handyman.

- Dessuten feirer vi 20-årsjubileum i år med en veldig populær messekonkurranse, «Jakten på Otto». En heldig landsvinner får oppussing med Otto og han team, verdt 1 million kroner, frister Bjørnsen. - For å delta, må man registrere seg på messen eller delta i et Ballongslipp på søndag.

Lager et gigantisk inspirasjonsmiljø
Et av blikkfangene på messen blir Byggmakker Giplings store stand på hele 540 m2.

- De bygger opp årets største stand i Boligmesse-sammenheng, og skal lage et inspirerende miljø med nyheter og trender fra det store sortimentet sitt, presentert av eksperter fra egne butikker og fra leverandører, sier prosjektlederen.

- Her får publikum rådgivning og ideer innen alt fra byggevarer, interiør, bad, gulv og produkter til utemiljø, tipser han.

FIFA-konkurranse på messen
Elkjøp Amfi Steinkjer stiller også mannsterke på messen. - De har messetilbud på kjøkken og en rekke andre produkter. Lørdag og søndag skaper de litt liv og røre med FIFA-turnering på Xbox, og påmelding skjer på deres Elkjøps stand i løpet av messens åpningstid på fredag 15. april. Turneringen kjøres på lørdag, og finalen avholdes søndag kl. 15. Den som tilslutt vinner, får en Xbox med FIFA 2016, opplyser Bjørnsen.

Variert utvalg og nyttig eksperthjelp
Bjørnsen kommer til slutt med en oppfordring:

- Alle i Steinkjer og omegn som skal bruke våren og sommeren til å oppgradere inne eller ute, anbefales å ta en tur og snakke med ekspertene som samles på messen. Det kan bli en lønnsom tur, mener han.

- Med alt under ett tak, flere eksperter fra ulike bransjer og masse gode tilbud, er det duket for mange gode ideer til ditt neste prosjekt hjemme eller på hytta, sier han. - Og trenger du en håndverker eller drømmer om å bygge nytt hus eller ny hytte, er Boligmessen stedet for å finne den rette tilbyderen, avslutter han.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Ronny Bjørnsen Tlf. 482 24 813 /e-post ronny@boligmesse.no

Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
I "Jakten på Otto" kan en heldig vinner få oppussing med Otto Robsahm og hans team, verdt 1 million kroner. Man må besøke Boligmessen for å delta. Foto: Bård Gundersen