Boligmesse med 135 eksperter i Vestlandshallen til helgen

Til helgen 23. – 25. september samles 135 utstillere til høstens store Boligmesse i Vestlandshallen på Åsane. - Årets Boligmesse er fullspekket med dyktige eksperter som kan hjelpe publikum med å spare både tid og penger før høstens oppussingsprosjekt eller boligbytte, sier prosjektleder Toril Hallan.

Helgens Boligmesse er en av tyve boligmesser i 2016. Arrangøren Compass Fairs har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene. Foto: Bård Gundersen

Boligmessen har 20-årsjubileum i år, og er som alltid relevant for alle som trenger inspirasjon og hjelp til å komme i gang med årets viktigste oppussingssesong – høsten!

- Vi åpner dørene til messen fredag 23. september kl. 12, og i tre dager kan de besøkende snakke med eksperter på alt fra kjøkken, bad, husleverandører, ventilasjon, varme og energi, byggevarer, interiør og utemiljø med mer. Det vanker både gode råd, inspirasjon og ikke minst mange gode messetilbud som det lønner seg å slå til på, sier Kjetil Jacobsen, messens andre prosjektleder.

- En av de største fordelene med et messebesøk er at alt finnes under samme tak, påpeker prosjektlederne. - Her kan man gå fra stand til stand og snakke med bransjens mest kunnskapsrike folk, som mer enn gjerne tilbyr sin ekspertise for å finne gode løsninger til de besøkendes planlagte eller påbegynte prosjekter.

Gjøre selv eller få jobben gjort?
Arrangørene melder at forhåndsinteressen til messen i Vestlandshallen er usedvanlig stor, både fra utstillersiden og fra publikum.
- Vi hadde en pangstart på årets messesesong i Oslo i helgen som var, hvor hele 16.656 personer tok turen innom Telenor Arena, forteller Hallan. - Det viser at Boligmessen er et kjærkomment tilbud for alle som skal oppgradere hjem og hytte, enten man skal gjøre jobben selv, eller finne dyktige håndverkere som kan utføre jobben for deg, sier Toril Hallan.

Demonstrasjoner, foredrag og konkurranser
Det blir demonstrasjoner av tapetsering, kiselbehandling av terrasse og panel, samt trapperenovering og overflatebehandling av gulv. Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n» fra TVNorge, viser publikum kreative ting man kan gjøre i hjemmet selv. Han leder også konkurransen «Handy Girl» og «Ballongslippet» på lørdag, og på søndag er det trekning av to finalister til årets messekonkurranse «Jakten på Otto». Premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Messekontakter/prosjektledere:
Toril Hallan Tlf. 907 73 789/e-post toril@boligmesse.no
Kjetil Jacobsen Tlf. 922 52 838/e-post kjetil@boligmesse.no

Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
I "Jakten på Otto" kan en heldig vinner få oppussing med Otto Robsahm og hans team, verdt 1 million kroner. Man må besøke Boligmessen for å delta. Foto: Bård Gundersen
Lørdag kl. 14  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 14 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse