Boligmesse: - Bedre stilt med boligbransjen enn mediene gir uttrykk for

- Antall påmeldte utstillere på årets Boligmesse i Sørmarka Arena 29. april til 1. mai vitner om at økonomien i rogalandsregionen kanskje er bedre stilt enn mediene gir uttrykk for, sier prosjektleder Rudi Rørstad i Compass Fairs. Han regner med storbesøk i år som i fjor, da 11. 850 personer besøkte Boligmessen.

Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på  Boligmessen.
Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på Boligmessen.

- Selv om mye har skjedd med Stavanger og omegn det siste året, melder mange av utstillere til den kommende messen i Sørmarka Arena om at boligbransjen har mye bedre dager enn oppslag i pressen skulle tyde på, sier prosjektleder Rørstad.

Han oppgir tre grunner til at det er realistisk med godt besøk. - Oppadgående besøkstrend, folks søken etter eksperthjelp og en befolkning i bevegelse er godt nytt for oss og boligbransjen generelt, sier han.

Tilbyr det publikum trenger
- For det første er besøkstrenden oppadgående landet over, sier Rørstad, og forteller om en økning i Boligmessens besøkstall på drøye 14 % etter de første 8 av totalt 10 messer i vårsesongen.

- For det andre har vi i Boligmessen samlet mange dyktige boligeksperter fra ulike bransjer i Sørmarka Arena, og eksperthjelp er det folk er på jakt etter, sier han. - Nå som mye handel foregår digitalt, merker vi som messearrangør økt etterspørsel etter ekspertise og behov for oppklarende samtaler ansikt til ansikt, sier han.  Publikum kommer gjerne godt forberedt.
- Mange har med skisser på konkrete prosjekter, og vil ha tips på smarte løsninger, forklarer han.

Den tredje begrunnelsen utdyper Rørstad slik.  - Befolkningen i Stavanger og omegn er i bevegelse grunnet arbeidsmarkedet i regionen. Mange flytter, pusser opp og ser etter tips og ikke minst besparelser på prosjektene sine, mener han, og legger til: - I usikre tider tider verner folk i enda større grad om boligen sin og det nære og kjære.

Lønnsom jakt på Otto
Det blir også aktiviteter på messen. Handyman Otto Robsahm, best kjent som «Sinnasnekker’n», kommer lørdag og søndag. Han holder foredrag, og leder konkurranser som Handy Girl og Ballongslippet med premier verdt 23.000,- kroner.

- Vi ferier 20 år i år, og inviterer publikum til en populær konkurranse, «Jakten på Otto», forteller Rørstad . Man kan registrere seg digitalt eller delta i et Ballongslipp på søndag, og to personer går videre til landsfinalen. Premien er oppussing utført av Otto og hans team verdt 1 million kroner. - Det er stor interesse for denne premien, smiler prosjektlederen avslutningsvis.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Rudi Rørstad Tlf. 48 20 30 30 /e-post rudi@boligmesse.no

Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på  Boligmessen.
Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på Boligmessen.
Helgens Boligmesse er en av tyve boligmesser i 2016, og den eneste i Vestfold. Arrangøren Compass Fairs har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene.
Tips, inspirasjon og gode tilbud er hva de besøkende får på Boligmessen.
I "Jakten på Otto" kan en heldig vinner få oppussing med Otto Robsahm og hans team, verdt 1 million kroner. Man må besøke Boligmessen for å delta.
Lørdag kl. 14  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier.
Lørdag kl. 14 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier.