Boligekspertene samles på helgens Boligmesse i Telenor Arena

Til helgen 16. – 18. september samles 180 utstillere til stor Boligmesse i Telenor Arena. - Et besøk på messen kan spare publikum for både tid og penger før høstens oppussingsprosjekt eller boligbytte, sier prosjektleder Jon Egil Kraggerud.

Boligmessen sparker i gang årets viktigste oppussingssesong – høsten!

- Til helgen vil Telenor Arena fylles opp med eksperter på alt fra kjøkken, bad, interiør og eksteriør, og det blir flere lanseringer av nyheter som tysk kvalitetsutekjøkken, bærekraftige kokosvegger, smarte heiser, danske designspisemøbler og miljøvennlige garderober, sier Nina von Gegerfelt, messens andre prosjektleder.

Helgens Boligmesse byr på innovative nyheter og unik design fra både gründere og velkjente aktører, og messetilbud på alt i spennet fra interiør og ventilasjon til utemiljøprodukter. - En av fordelene med et messebesøk er at alt finnes under samme tak, og messen vil være nyttig både for de som vil velge blant flere standardløsninger, og de som er på jakt etter noe ikke alle andre har. Les messeavisen med program og utstilleroversikt.

Gjøre selv eller få jobben gjort?
Boligmarkedet i Oslo-området er hett, og befolkningen i området er opptatt av temaet bolig på mange ulike plan. Av den grunn er forhåndsinteressen til messen usedvanlig stor, både fra utstillersiden og fra publikum. - Boligmessen er relevant enten man skal gjøre jobben selv, eller finne dyktige håndverkere som kan utføre jobben, sier prosjektlederne.

- Publikum kan vandre mellom utstillerne, oppdage nyheter, få inspirasjon, snakke med kunnskapsrike eksperter, og ikke minst få tips og gode tilbud på det de trenger til sine planlagte eller pågående hjemmeprosjekter.

Lær av ekspertene
Det blir demonstrasjoner av tapetsering, påføring av maling og gulvlegging. Fargeeksperten Dagny Thurmann-Moe, blant annet kjent fra God Morgen Norge, kommer både lørdag og søndag for å lære publikum om hvordan farger påvirker mennesker.

Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n» fra TVNorge, viser publikum kreative ting man kan gjøre i hjemmet selv. Han leder også konkurransen Ballongslippet og "Handy Girl"  på lørdag, samt søndagstrekningen av årets messekonkurranse «Jakten på Otto», hvor premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team.

Les mer på boligmesse.no

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Messekontakter/prosjektledere:

Jon Egil Kraggerud Tlf. 906 23 305/e-post jon@boligmesse.no
Nina von Gegerfelt Nielsen Tlf. 473 83 052/e-post  nina@boligmesse.no

Hele 180 boligeksperter i ulike bransjer er klare til å hjelpe de besøkende på Boligmessen i Telenor Arena til helgen 16. -18. september.
Tips, inspirasjon, eksperthjelp og gode tilbud er hva de besøkende får på Boligmessen.
Lørdag kl. 14  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier.
Lørdag kl. 14 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier.
I sine foredrag lørdag og søndag, skal fargeeksperten Dagny Thurmann-Moe skal lære publikum  hvordan farger påvirker oss, og hvolke farger som passer best i ulike rom. Foto: Tine Monsen
I sine foredrag lørdag og søndag, skal fargeeksperten Dagny Thurmann-Moe skal lære publikum hvordan farger påvirker oss, og hvolke farger som passer best i ulike rom. Foto: Tine Monsen
Handyman Otto Robsahm holder foredrag lørdag og søndag, leder konkurranser samt utfører trekningen av årets messekonkurranse «Jakten på Otto», hvor premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team.

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og høsten 2021 arrangeres 12 boligmesser fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Tilsvarende messer holdes i Sverige, Danmark og Tyskland.

Compass Fairs AS er en ettertraktet totalleverandør innen arrangementer. Vi leverer alt av utstyr, og tilbyr prosjektering, design og produksjon til alle typer messer og eventer. Vår kompetanse og erfaring gjennom 25 år gjør oss til en partner for suksess.

Følg pressemeldinger fra Compass Fairs

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Compass Fairs

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.